ورود تانکرهای حامل سوخت عراقی به کشور ممنوع شد

ورود تانکرهای حامل سوخت عراقی به کشور ممنوع شد
فرماندار قصرشیرین از ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت عراقی از مرزهای این شهرستان خبر داد و گفت: تردد این وسایل از یکم تا روز جمعه دهم شهریور ماه امسال از مرز رسمی پرویزخان به کشور ممنوع است.

'حسین پروین' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد تانکرهای سوختی در محورهای ارتباطی این شهرستان به سمت کرمانشاه در این ایام ممنوع است و گمرک مستقر در مرز پرویزخان اجازه ورود به این گونه وسایل نقلیه را به کشور نخواهد داد.

وی با بیان اینکه تردد مسافر و کوله بران نیز از مرز پرویزخان به مدت 10 روز متوقف خواهد بود، تصریح کرد: صادرات کالا از مرز پرویزخان که از روز یکشنبه 29 مرداد امسال به دلیل تعطیلات عید سعید فطر متوقف شده بود تا پایان هفته جاری نیز انجام نمی شود ولی از روز شنبه چهارم شهریور ماه سال جاری مبادلات تجاری در این مرز از سر گرفته خواهد شد.

پروین اظهار داشت: توقف صادرات کالا در حالی به مدت یک هفته متوقف شده که تعطیلات عید سعید فطر در کشورمان تنها دو روز است ولی به دلیل تعطیلات بیشتر در کشور عراق، تجار عراقی درخواست توقف فعالیت های اقتصادی در این مرز را برای مدت یک هفته ارایه کردند، لذا ما هم با این موضوع موافقت کردیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی در این ایام دایر است و کاروان های زیارتی کماکان زیرنظر سازمان حج و زیارت از طریق این مرز به کشور عراق سفر می کنند و با توجه به پایان ماه مبارک رمضان، تردد کاروان های زیارتی نسبت به ماه قبل بیشتر هم شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی است.

۲ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۳۹
تعداد بازدید : ۹۹۲