قیمت پلی پروپیلن در چین به بالاترین رقم در 2 سال اخیر رسید

قیمت های پلی پروپیلن وارداتی در چین به بالاترین رقم در دو سال اخیر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، قیمت های پلی پروپیلنِ وارداتی در چین، پس از طیِ روندی غالباً افزایشی در نُه ماه اخیر، به بالاترین میزان خود از ژولایِ 2015 رسید. در این میان، قیمت های پلی پروپیلن وارداتی پایین تر از مرز 1100 دلار در هر تن در این هفته دیگر ارائه نشدند زیرا فروشندگان تلاش کردند تا قیمت ها را به بالاتر از این میزان افزایش دهند که این امر در تحلیل هفته پیش اشاره شده بود.

قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن رافیای وارداتی نسبت به هفته گذشته 10 تا 30 دلار افزایش یافته و به 1100 تا 1130 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) رسید. عرضه محدود از طرف تولیدکنندگان خارجی همچنان بعنوان دلیل اصلی افزایش قیمت ها در این هفته نیز باقی مانده است. یک کارگزار که از یک تولیدکننده اصلی سعودی قیمت های پیشنهادی ماه سپتامبر را دریافت کرده و قیمتِ این هفته در بازه بالاییِ محدوده قیمتی را مشخص کرده، اظهار کرده است: «به سبب افزایش سریع قیمت ها، تبدیل کنندگان آنچنان تمایلی به پر کردن مجددِ انبارهایشان ندارند، این در حالی است که این روزها تاجران شدیداً به دنبال پر کردن انبارهایشان هستند.

ما معتقدیم که قیمت های پلی پروپیلن در آینده نزدیک و همزمان با فرارسیدنِ فصل اوج مبادلات در این بازار، بالا خواهد ماند.» یک تبدیل کننده رافیای سعودی را 1110 تا 1120 دلار در هر تن (CIF، نقد) خریداری کرده است. او اضافه کرده: «قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی همچنان افزایش یافته و فروشندگان تمایلی به فروش این محصول پایین تر از رقم 1100 دلار ندارند. با این وجود، ما از بازار واردات خرید کردیم زیرا قیمت های فعلیِ بازار داخلی را فراتر از حد قابل قبول می دانیم.»

قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن رافیای داخلی، شاهد افزایشی در حدود 20 تا 40 دلاری بود این در حالی است که قیمت های پلی پروپیلن در بازار معاملات آتیِ بورس کالای دالیان از هفته گذشته از 31 آگوست، 25 دلار در هر تن بالاتر رفته است. تقاضا پیش از تعطیلات در اکتبر خوب بود درحالیکه عرضه در بازار محلی نیز بالا نبود. یک تاجر گفته است: «باتوجه به وضعیت مطلوب تقاضا در مقایسه با نیمه اول سال جاری قیمت های پلی پروپیلن همچنان بالا است. تبدیل کنندگان با پیش بینی افزایشِ بیشتر قیمت های پلی پروپیلن در حال پُر کردن انبارهایشان هستند.»

پیش بینی می شود قیمت های پلی پروپیلن در راستای پایین بودن عرضه، بالا بودن قیمت ها در بازار معاملات آتی، بالا بودن قیمت های پروپیلن و وضعیت مناسب تقاضا در بازار داخلی، در هفته اول ماه سپتامبر شاهد افزایش باشد. در این میان، اگرچه بازار چین بلافاصله شاهد تأثیر طوفانِ هاروی در ایالات متحده نبوده، اما ممکن است فشاری جزئی به سبب اعلان وضعیت فورس ماژور از طرف چندین تولیدکننده بزرگ، بوجود بیاید.

منبع: پتروتحلیل

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۵۳۴