چین میزبان نمایشگاه کشتیرانی هوشمند

نمایشگاه Marintec 2017 چین امسال با موضوع کشتیرانی هوشمند و نوآوری برگزار می‎شود.

کشتی‎های هوشمند که تا 2 سال پیش تنها مفاهیمی تحقیقاتی به حساب می‎آمدند، امروز به یکی از جریان‎های اصلی توسعه در تمامی کشورهای کشتی‎ساز تبدیل شده اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، کشورهای کشتی‎سازی مهم دنیا مانند ژاپن، کره جنوبی، و چین، به همراه رقبای اروپایی خود اقدام به تشکیل اتحادهایی برای توسعه کشتی‎های هوشمند کرده و با سازمان‌های تحقیقاتی، مالکان، سازندگان کشتی، تولیدکنندگان تجهیزات دریایی و سایر متخصصین این حوزه همکاری خود را آغاز کرده اند.

هدف از این اقدام‎ها توسعه و ساخت کشتی هایی بدون نیاز به خدمه انسانی است بطوریکه خودکار هدایت شده و هوشمند باشد.

همگام با تغییر فناوری‎های نوآورانه، تمرکز اصلی امسال نمایشگاه بزرگ کشتیرانی Marinetecبر روی کشتی‎های بدون سرنشین، کشتی‎های هوشمند و تجهیزات و فناوری‎‎های مرتبط با آنها خواهد بود.

در همین راستا یک اجلاس موازی با نمایشگاه در سطح مدیران ارشد کشتیرانی ها با موضوع "نوآوری، تولید هوشمند، و همکاری" نیز برگزار می شود. این اجلاس شامل 6 نشست است که به موضوعاتی از قبیل کشتی سازی و مهندسی اقیانوس، کشتیرانی و بنادر، کشتیرانی کروز، تامین مالی دریایی و قوانین، و فناوری ها و تجهیزات دریایی می پردازد.

در نمایشگاه امسال Marintec بخش ویژه ای به ساخت، طراحی، و تجهیز کشتی های کروز  اختصاص دارد.

نمایشگاه امسال تا کنون میزبان 15 پاویلیون از کشورهای مختلف خواهد بود. انتظار می رود 65 هزار نفر از نمایشگاه سال 2017 چین بازدید کنند. این رویداد دریایی از چهارم تا هفتم دسامبر 2017 در شانگهای برگزار می شود.

منبع: مارین تایمز

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۵۲۲