پیش بینی رشد 70 تا 100 یورویی قیمت پلی استایرن در ماه سپتامبر

علیرغم کاهش 30 یورویی استایرن ، قیمت های پلی استایرن انبساطی غالباً در ماه آگوست ثابت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، به سبب ایام تعطیلات در اروپا مبادلات کم فروغ بود، این در حالی است که باتوجه به چشم انداز افزایشی برای ماه آتی قراردادها غالبا در رقم های ثابتی بسته می شدند. پس از انتشار خبرِ اعلان وضعیت فورس ماژور توسط شرکت توتال برای عرضه استایرن در واحد واقع در گانفرویل فرانسه، معامله کنندگان پیش بینی می کنند قیمت های پلی استایرن تا 70 الی 100 یورو در هر تن برای ماه سپتامبر افزایش یابد.

قیمت های پلی آمید 6 و پلی آمید 66 نسبت به جولای غالبا ثابت بودند که قراردادهای کاپرولاکتام در آگوست را که با 30 یورو کاهش منعقد شدند را به چالش می کشد. قراردادهای کمی با تخفیف های جزئی منعقد شدند. فروشندگان گزارش داده اند که علیرغم غیبت معامله کنندگان بازار برای چندین هفته بخاطر تعطیلات تابستانی، تقاضا برای گریدهای پلی آمید از ژولای نسبتا خوب و با ثبات است. قراردادهای بوتادینِ سپتامبر نسبت به آگوست 25 یورو افزایش قیمت داشته و 775 یورو در هر تن (FD، شمال غربی اروپا) معامله شدند. در این میان، چشم انداز سپتامبر برای پلی آمید 6 و پلی آمید 66 با ثبات به نظر می رسد.

قیمت های پلی کربناتِ آگوست به سبب فعالیت محدود در طول فصل تعطیلات در این ماه ثابت بودند. به سبب پایین بودنِ عرضه و انتظارات برای بهبود تقاضا پس از بازگشت خریداران به بازار برای پر کردن انبارهایشان، چشم انداز برای ماه سپتامبر ثابت تا افزایشی می باشد.

قیمت های پلی بوتیلن ترفتالات و پلی استال برای یک ماه دیگر ثابت بودند. برخی از خریداران با در نظر گرفتنِ کاهش میزان تولید در ماه آگوست پیشتر محموله هایی را برای تحویل در ماه سپتامبر سفارش داده بودند. عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا نسبتاً در تعادل هستند و دورنما برای سپتامبر برای این محصولات ثابت است.

قیمت های پلی متیل متاکریلات نقدی در ماه آگوست و در میان سکون تبادلات ثابت بودند؛ با این وجود مقایسه فصلیِ قیمت ها همچنان افزایش سه رقمی را برای سه ماۀ سوم نسبت به ژوئن نشان می دهد. معامله کنندگان همچنان عرضه پایین را بعنوان دلیل اصلی افزایش قیمت های پلی متیل متاکریلات و متیل متاکریلات بر می شمارند. پیش بینی می شود قیمت های پلی متیل متاکریلات در ماه سپتامبر در حدود رقم های فعلی باقی بماند.

قیمت های استایرن آکریلونیتریل غالبا روندی ثابت را در ماه آگوست دنبال کردند و خریداران باتوجه به کاهش قیمت استایرن به دنبال دریافت تخفیف های جزئی بودند. اما معامله کنندگان دورنمایی افزایشی را برای ماه سپتامبر پیش بینی می کنند. قیمت های استایرن در بازار نقدی اخیرا در حدود 100 دلار جهاش داشت که دلیل اصلی آن اعلان وضعیت فورس ماژور توسط شرکت توتال برای عرضه استایرن در واحد گانفرویل فرانسه بوده است.

محدوده های قیمتی گزارش شده شامل قیمت متوسط حمل بار به مقصد مشتریان بوده و همین طور در صورت وجود دارای عوارض است؛ اگرچه شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی باشند.

urop 

منبع: پتروتحلیل

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۳۱۲