دعوت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران برای تکمیل طرح های نیمه تمام

دعوت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران برای تکمیل طرح های نیمه تمام
شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف ساخت و تکمیل طرح های نیمه تمام پتروشیمی از سرمایه گذاران حمایت می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس فرنازعلوی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به ضرورت شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل طرح های مختلف توسعه ای درصنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: افزون برساخت طرح های جدید که نیازمند جذب سرمایه گذاری است برای تکمیل طرح های های نیمه تمام نیز باید منابع مالی جدید به طرح ها اختصاص یابد تا بیش از این شاهد وقفه در ساخت نباشیم.
 مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ما به عنوان تسهیل گر و حمایت کننده به دنبال آن هستیم که برنامه های توسعه ای پیش بینی شده در موعد مقرر به بهره برداری برسند اما به دلیل وجود برخی مشکلات شاهد عدم پیشرفت مطلوب و یا توقف ساخت در برخی از طرح ها هستیم و بارزترین دلیل انها عدم وجود منابع مالی لازم است و دراین مسیر باید سرمایه گذاری های داخلی و خارجی گسترده ای صورت پذیرد.
وی با بیان این که برخی از طرح ها که سهامداران آنها نمی توانند فرایند ساخت و تکمیل را محقق کنند می توانند به دیگر سرمایه گذاران علاقه مند واگذار شود گفت: در صورت همکاری و تعامل سهامداران این گونه طرح ها ، می توان با انتخاب سرمایه گذاران جدید اقدام به ساخت و یا تکمیل این طرح ها کرد.
 به گزارش نیپنا، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش با تاکید بر لزوم شتاب بخشی در ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت و نیمه تمام پتروشیمی اظهار کرد: همواره به شرکت ها اعلام کرده ایم که در کنار آنها هستیم و نهایت همکاری و کمک را در روند ساخت با طرح ها را براساس دستورالعمل ها و قوانین موجود خواهیم داشت.
 وی افزود: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد ارزش افزوده و کاهش خام فروشی، مصمم به تکمیل طرح ها هستیم و تحقق افزایش تولید همگام با افزایش صادرات از راهبرد های مهم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.
علوی با بیان این که از سال 933 با همراهی مجریان طرح ها چندین طرح بزرگ در استان های مختلف به بهره برداری رسیده است گفت: خوشبختانه با رایزنی های انجام شده بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح ها موجود بود کاهش یافته است و شاهد تسهیل در ساخت و یا تکمیل طرح های مختلف پتروشیمی هستیم.
علوی رویکرد اصلی این شرکت را ادامه روند حداکثر بهره مندی ها از توانمندی های داخلی و نیز انتقال فن آوری ها در طول اجرای پروژه ها دانست و تصریح کرد: همدلی و همکاری میان هلدینگ های پتروشیمی می تواند منجر به افزایش راندمان و رفع برخی از چالش های موجود در صنعت شود.
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۵۴۰