بازگشایی خط اعتباری یوزانس ژاپن برای یک طرح جدید متانول ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با بیان اینکه ساخت و راه اندازی طرح جدید متانول آپادانا خلیج فارس به 462 میلیون یورو منابع مالی نیاز دارد از احتمال تامین 220 تا 230 میلیون یورو اعتبارات این طرح از محل خط اعتباری یوزانس ژاپن خبر داد.
به گزارش اوپکس مهندس تورج سید ارونقی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به پیشرفت 28 درصدی ساخت طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس (طرح سابق مشترک پتروشیمی ایران-ونزوئلا) در خصوص راهکارهای تامین منابع مالی این طرح تولید متانول، گفت: قرار است بخشی از منابع مالی و اعتباری این پروژه از محل خط اعتباری یوزانس که توسط شرکت‌های ژاپنی برای هلدینگ خلیج فارس بازگشایی شده، تامین شود.
این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت حدود 28 درصدی ساخت این طرح پتروشیمی، تصریح کرد: در صورتی‌که منابع مالی تامین شود در مدت زمان کوتاهی پیشرفت این طرح با سفارش و نهایی کردن قراردادهای ساخت تجهیزات و ماشین آلات به حدود 33 درصد افزایش می یابد.
به گزارش نیپنا، از سال گذشته تاکنون خط اعتباری یوزانس در سه مرحله و به ارزش حدود 960 میلیون یورو برای تامین منابع مالی طرح‌های جدید پتروشیمی توسط شرکت‌های ژاپنی برای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بازگشایی شده است.
در همین حال «عادل نژادسلیم» مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه تاکنون از مجموع 960 میلیون یورو خط اعتباری یوزانس حدود 640 میلیون یوروی آن برای تکمیل و بهره برداری طرح‌های در دست اجرا هزینه شده است، گفته است: 320 میلیون یورو از این خط اعتباری باقی مانده که ژاپنی‌ها آن را به حساب هلدینگ خلیج فارس واریز کرده و قصد داریم آن را برای شتاب در ساخت سایر طرح‌های پتروشیمی در دست اجرا هزینه کنیم.
هدف از طراحی و ساخت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول بوده که خوراک این واحد از فازهای جدید پارس جنوبی تامین می شود.
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۵۴۵