اولین محموله MDI پتروشیمی کارون به چین صادر شد

رییس مجتمع پتروشیمی کارون گفت: اولین محموله محصول متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) این پتروشیمی برای اولین بار در خاور میانه به کشور چین صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، «افشین کیانی» با اشاره به صادرات اولین محموله 320 تن MDI (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) پتروشیمی کارون به چین، گفت: ایران به عنوان نخستین کشور خاورمیانه موفق به صادرات این محصول پتروشیمی به چین شده است.
رئیس مجتمع پتروشیمی کارون، افزود: واحد MDI پتروشیمی کارون به صورت منحصر به فرد در خاورمیانه در سال 95 بعد از انصراف شرکت‌های سوئدی و آلمانی صاحب لیسانس، با اتکا به دانش و فناوری داخلی به صورت رسمی به بهره برداری رسید که تولید این واحد، محصول MDI در 9 گرید است..
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از میان گریدهای موجود فروش 2 گرید عمده و پرکاربرد شامل پلیمریک MDI و پیور MDI در بازارهای داخلی و خارجی آغاز شده است، تصریح کرد: این محصول در صنایع تکمیلی پتروشیمی دارای کاربردهای متنوع و متعددی است.
وی از تولید محصولاتی همچون پلی یورتان به عنوان فوم سخت پلی یورتان و عایق های حرارتی به عنوان یکی از محصولات تولیدی از محصول MDI پتروشیمی کارون نام برد و یادآور شد: این محصول در یخچال و فریزرها، عایق حرارتی ساختمانی، صنعت خودورسازی، چرم، چسب‌های محکم صنعتی و ... قابلیت مصرف را دارد.
کیانی با بیان اینکه ظرفیت تولید (MDI) در پتروشیمی کارون 40000 هزار تن در سال است، بیان کرد: با توجه به مصرف 20 هزار تنی این محصول در داخل کشور و همچنین مصرف 14 هزار تنی یک شرکت داخلی نیز از پیور MDI پیش بینی می‌شود 75 درصد تولید پتروشیمی کارون، نیاز صنایع داخلی را پوشش بدهد.
گفتنی است، شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است. پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئنو اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی، شامل انواع ایزوسیانات‌ها که دارای ارزش افزوده بالاتر است با کیفیت مناسب تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

منبع: نیپنا

۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : ۳۵۶