واردات چین از سطح پیش بینی‌ها فراتر رفت

میزان واردات چین از سطح پیش بینی‌ها فراتر رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بر اساس گزارش رسانه‌ها، اطلاعات رسیده از اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که میزان واردات در ماه آگوست نسبت به سال گذشته 13/3 درصد رشد داشته و از میزان رشد 11 درصدی واردات در ماه جولای پیشی گرفته است و در نتیجه از رشد 10 درصدی پیشبینی‌شده توسط تحلیلگران فراتر رفته است.

این رشد خارج از توقعات در واردات دومین اقتصاد بزرگ دنیا مربوط به تقاضای روبه‌رشد به محصولات صنعتی ازجمله سنگ‌آهن و ذغال‌سنگ با کیفیت خارجی است که باعث قوت گرفتن این نقطه‌نظرات شده است که علی‌رغم سیاست‌های محدودکننده، اقتصاد این کشور هنوز درحال رشد با سرعتی مناسب است.

با وجود این، رشد میزان صادرات نسبت به سال گذشته به 5/5 درصد کاهش یافت و از رشد 7/2 درصدی ماه جولای کمتر شد. پیش بینی تحلیلگران رشدی 6 درصدی بوده است. اگرچه رشد صادرات در ماه آگوست کمترین میزان رشد از زمان کاهش میزان محموله‌های ارسالی در ماه فوریه است، اما تحلیلگران سقوط سنگین در میزان صادرات را برای این بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی دنیا بعید می‌دانند چراکه به نظر می‌رسد تقاضای جهانی در سطح مناسبی باشد. در این میان، به دلیل تقاضای روبه‌رشد جهانی، صادرات محصولات الکترونیک چین که اغلب کالاهای باارزش‌تر و با مارجین بیشتر بوده در ماه آگوست 7/4 درصد افزایش داشته است.

همچنین اطلاعات نشان می‌دهند رشد صادرات چین به آمریکا در ماه آگوست 8/4 درصد بوده است، یعنی کمترین میزان از زمان افت در ماه فوریه‌ی گذشته، اگرچه میزان واردات از آمریکا پس از رشد 24/2 درصدی در ماه گذشته، نسبت به سال گذشته 18/1درصد افزایش داشته است.

رشد اقتصادی چین در نیمه اول سال جاری 6/9 درصد بوده است و پیش بینی می‌شود این میزان رشد سرانجام به رشد سالانه 6/5 درصد که هدف آن‌ها است برسد و یا از آن پیشی بگیرد.

منبع: پتروتحلیل

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۴۳۴