رشد اقتصادی با احتساب نفت به ۶,۵ درصد رسید

رشد اقتصادی با احتساب نفت به ۶,۵ درصد رسید
سخنگوی دولت با بیان این‌که رشد اقتصادی در بهار امسال به مثبت هفت درصد رسید، گفت: این آمار بدون نفت است و با نفت، رشد اقتصادی به ۶,۵ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه، ۲۱ شهریورماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه اقتصادی پرداخت و گفت: برای نخستین بار در کشور طی بهار امسال، رشد اقتصادی بدون نفت بیش از رشد اقتصادی با نفت بود که این موضوع نشان می‌دهد ما می‌توانیم بدون نفت نیز رشد بالای اقتصادی را تجربه کنیم.

وی با اشاره به این‌که جذب سرمایه در کشور، طی بهار امسال نیز رشد ۷,۱ درصدی داشته است، افزود: جذب سرمایه در ۲ فصل زمستان پارسال و بهار امسال مثبت شد که در سه ماه نخست امسال این بخش نیز رشد ۷.۱ درصدی را تجربه کرد.

نوبخت تصریح کرد: در بهار امسال، ۹۲۰ هزار نیرو وارد بازار کار شدند که برای این افراد ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم که این مقوله نشان دهنده آثار مثبت جذب سرمایه خارجی و تلاش‌های دولت است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که مصمم هستیم همسو با مطالبات و انتظارات مردم برای رونق اقتصادی فعالیت کنیم، عنوان کرد: البته ما نسبت به وضع مطلوب فاصله داریم، اما نسبت به زمانی که دولت اقدام‌های خود را آغاز کرد از رشد منفی نزدیک به ۷ درصد به رشد مثبت ۷ درصد رسیدیم، که این گونه اقدام‌ها افتخار آمیز است.

وی در ادامه به موضوع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا از این قرارداد خارج شود خود ضرر می‌کند، ما در این مورد منافع ملی را لحاظ خواهیم کرد و بدون شک کل نظام درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

منبع: شانا

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۵
تعداد بازدید : ۵۴۹