افزایش چشمگیر قیمت بوتادین در بازار چین

قیمت بوتادین در بازارهای چین به دلیل محدودیت های اعمال شده بر حمل و نقل و نیز کاهش عرضه در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی ICIS، منابع بازار دیروز سه شنبه 21 شهریور ماه از ادامه روند صعودی قیمت های بوتادین (BD) در بازار چین خبر دادند. این منابع عواملی نظیر محدودیت های اعمال شده بر حمل و نقل داخلی و عرضه کمتر از سوی مهمترین عرضه کننده دولتی این محصول یعنی سینوپک را از دلایل اصلی این وضعیت می دانند.
قیمت بوتادین در بازار داخلی چین از تاریخ 31 اوت امسال با افزایش هزار و 600 یوآنی، در تاریخ هفتم سپتامبر به 12 هزار و 500 تا 12 هزار و 700 یوان به ازای هر تن بر مبنای DEL شرق چین رسید.
بر اساس این گزارش مقامات چینی از تاریخ 26 اوت تا 10 سپتامبر، به منظور برگزاری بازی های ملی (National Games)، محدودیت هایی برای حمل و نقل انواع کالا در نظر گرفتند که به افزایش فشار بر ذخایر تولیدکنندگان بوتادین چین و کمبود عرضه در بازار اسپات این محصول انجامید.
برای کاهش فشار کمبود ذخایر، شرکت های پتروشیمی پتروچاینا فوشون (PetroChina Fushun Petrochemical) و لیائونینگ هواجین تانگدا (Liaoning Huajin Tongda) در شمال شرق چین، قیمت های پیشنهادی محصول بوتادین خود را در پایان ماه اوت امسال به طور غیر منتظره ای کاهش دادند.
تولیدکنندگان تلاش داشتند تا با ارائه قیمت های پیشنهادی پایین تر، هزینه های بالای حمل و نقل در نتیجه محدودیت های جدید را تا حدودی جبران کنند. به این ترتیب، قیمت داخلی بوتادین در تاریخ 30-31 اوت حدود 200-300 یوان کاهش یافت.
با این حال طولی نکشید که سینوپک و دیگر شرکت ها بلافاصله پس از این کاهش نسبی، روند صعودی قیمت ها را دنبال و رقم های بالاتری پیشنهاد کردند.

منبع:نیپنا 

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۴۴۵