تولید نسل جدید پلی پروپیلن از سوی سابک در اروپا

مجتمع جدید تولید پلی پروپیلن سابک در مرکز جهانی تکنولوژی این شرکت در هلند به بهره برداری رسید و قرار است به تولید محصولات پلی پروپیلنی نسل جدید بپردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، غول پتروشیمی عربستان سعودی، سابک، به تازگی یک مجتمع پایلوت تولید پلی پروپیلن (PP) را در خیلین (Geleen) هلند راه اندازی کرد. این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجهی را برای ایجاد یک تاسیسات اکستروژن پلی پروپیلن بهره مند از فناوری نوین سابک در همین سایت انجام دهد.
این شرکت طی بیانیه ای در تاریخ 13 سپتامبر امسال عنوان کرد: سرمایه گذاری یادشده بخشی از برنامه سابک موسوم به راهبرد توسعه جهانی 2025 (2025 global expansion strategy) محسوب می شود و به نوآوری در محصولات پلی پروپیلنی این شرکت اختصاص یافته است.
این مجتمع پایلوت در مرکز جهانی تکنولوژی سابک برای اروپا (SABIC’s Global Technology Centre for Europe)، واقع در خیلین هلند، به بهره برداری رسید و قرار است به تولید مواد پلی پروپیلنی نسل جدید (next-generation PP) بپردازد.
بر اساس این گزارش ، واحد جدید در حال حاضر در مدار تولید قرار دارد و از فناوری پلیمریزاسیون فاز گازی (gas-phase polymerisation) بهره می برد. پیش بینی می شود این واحد در سه ماهه چهارم سال 2017 میلادی به طور کامل عملیاتی شود.
بنا بر اعلام سابک، انتظار می رود این تاسیسات به حمایت از توسعه و تجاری سازی مواد جدید برای صنایع در حال رشدی نظیر اتومبیل سازی، سلامت، مراقبت های شخصی (Personal care) و لوازم خانگی بپردازد.
مواد یادشده شامل گریدهایی برخوردار از تعادل میان خواصی نظیر سفتی، مقاومت به ضربه (stiffness and impact resistance) و سیلان (flow properties) است که برای صنایع هدف بسیار مطلوب خواهد بود.

منبع: نیپنا 

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۳۷۶