تقویت بخش خصوصی سکوی پرش تولید ملی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی

تقویت بخش خصوصی سکوی پرش تولید ملی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی
عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس در تشریح بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای مبارزه با تحریم ها گفت:تقویت بخش خصوصی سکوی پرش تولید ملی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.
شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت:اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم ها از جانب مقام معظم رهبری مطرح شده است و باید در دستورکار سه قوه با توجه بیشتر به همدلی قرار گیرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:اقتصاد مقاومتی نیازمند زیر ساخت هایی از جمله بودجه مستقل از درآمدهای حاصل از فروش نفت، استفاده بهینه از نخبگان ، توجه به تولید ملی و توقیت بخش خصوصی است.

بحسن پوربیگلری در خصوص لزوم جدایی بودجه از نفت تاکید کرد: نفت کشور ما در بازارهای جهانی خریداران زیادی دارد اما وابستگی بودجه سنواتی کشور به درامدهای حاصل از فروش نفت زمینه را برای اعمال تحریم ها فراهم می کند.

وی با اشاره به نقش مهم نخبگان در ارتقا مقاومت اقتصاد گفت: حمایت های صحیح از شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در عرصه اقتصاد و علمی کشور برای تحقق این اقتصاد ضروری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تقویت بخش خصوصی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نقش بی نظیری در خنثی سازی تحریم ها دارد و منجر به تقویت تولید ملی نیز می شود./

۲ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۰۱۳