ایران صادرات میعانات گازی را کاهش می‌دهد

ایران صادرات میعانات گازی را کاهش می‌دهد
منابع آگاه به رویترز گفتند: شرکت ملی نفت ایران به مشتریان آسیایی خود اعلام کرده است که به دلیل تعمیرات و نگهداری در میدان گاز پارس جنوبی، صادرات میعانات گازی را در ماه اکتبر کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل رویترز، یکی از این منابع به رویترز گفت که شرکت ملی نفت ایران صادرات میعانات گازی را حداقل یک میلیون بشکه در آن ماه کاهش می‌دهد. ایران معمولاً ماهانه  ۱۵ میلیون بشکه میعانات گازی از میدان گاز پارس جنوبی صادر می‌کند.

دومین منبع آگاه هم به رویترز گفت: کاهش صادرات میعانات گازی ایران در ماه اکتبر به این دلیل است که شرکت چینی یونیپک تصمیم دارد واردات خود از ایران را قطع کند؛ پیش از این بزرگترین پالایشگاه آسیا ساینوپک نیز وارداتش را در تابستان از ایران قطع کرد و دلیل آن را محدودیت‌های محیطی در بندر چین مطرح کرد.

در همین حال سومین منبع آگاه به رویترز گفته است: تقاضا برای میعانات گازی ایران به دلیل ادامه فعالیت‌های آزمایشی در یکی از بخش‌هایپالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس رو به افزایش است و به همین دلیل ایران قصد دارد صادرات را کاهش دهد.

افزایش تقاضا در چین از یک سو و کاهش عرضه ایران از سوی دیگر باعث شده ارزش میعانات گازی قطر افزایش یابد به طوری که میعانات گازی سولفور پایین قطر (LSG) در ماه نوامبر حدود ۷۰ سنت نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۴۰۴