خط لوله آی‌پی برای تحقق اهداف «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» ضروری است

سفیر ایران در پاکستان با اشاره به این‌که خط انتقال گاز ایران به پاکستان برای تحقق اهداف کریدور اقتصادی چین-پاکستان ضروری است، گفت: پاکستان همچنان یکی از مقاصد عمده ایران برای فروش گاز به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از ایرنا، مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان، طی سخنانی در موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد پاکستان، با بیان این‌که ایران با داشتن یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان، به عنوان یکی از ضرورت‌های تحقق طرح بزرگ کریدور اقتصادی چین - پاکستان مطرح است، گفت: جمهوری اسلامی ایران منابع گازی فراوان دارد و پاکستان همچنان به عنوان یکی از مقاصد عمده ایران برای فروش گاز به این کشور مطرح است.

وی به طرح بزرگ کریدور اقتصادی چین - پاکستان (CPEC) اشاره کرد و افزود: ابتکار چین در این موضوع نه تنها باید به عنوان تجارت و کسب و کار، بلکه به عنوان عامل تغییر دهنده سرنوشت و آینده کل منطقه دیده شود.

هنردوست به لزوم اجرای کامل طرح انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره و تصریح کرد: ایران هم اکنون سهم خود را در اجرای پروژه خط لوله صادرات گاز به پاکستان انجام داده و منتظر طرف پاکستانی است تا بخش پاکستانی خط لوله آی‌پی را در سریع‌ترین زمان تکمیل کند، امیدواریم این طرح به نتیجه مطلوب مورد نظر برسد.

سفیر ایران در پاکستان بر لزوم توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجارت، انرژی، گسترش صلح منطقه‌ای تاکید و عنوان کرد: این همکاری، برای ۲ کشور منافع مشترک به همراه دارد.

منبع:شانا 

۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۳۵۴