افزایش ظرفیت تولید «تاپیکو» با بهره برداری متانول مرجان در پایان سال

«تاپیکو» با پشت سرگذاشتن هلدینگ خلیج فارس، بزرگترین شرکت بورسی شد.

محمدحسن پیوندی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد سود این هلدینگ از سوی شرکت های غیرمدیریتی تاپیکو که زیر 51درصد در آنها سهام داریم، حاصل می شود، گفت: با افزایش 3800 میلیارد تومان سرمایه ای که در مجمع چند روز پیش تاپیکو به تصویب رسید هم اکنون این هلدینگ با سرمایه 8150 میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین شرکت بورسی در کشور تبدیل شده است.

وی به سهام 8.5 درصدی تاپیکو از هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در زمانیکه این سهم خریداری شد هر سهم ١١٠٠ تومان قیمت داشت که هم اینک به زیر ٥٠٠ تومان رسیده است که در واقع این ظلمی است که به ٤١ میلیون نفر خانواده تامین اجتماعی می رسد که با افزایش سرمایه ای که رخ داده است کمک بزرگی به تقویت ساختار تاپیکو می شود.

طلب سازمان خصوصی سازی از تاپیکو به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد

پیوندی همچنین با بیان اینکه پیش از این ٣ هزار میلیارد به سازمان خصوصی سازی بدهکاری داشتیم، اظهار کرد: با هماهنگی با وزارت اقتصاد و گرفتن مصوبه های لازم این بدهی به سازمان تامین اجتماعی منتقل شده است که در مجموع باعث ایجاد ٧٠٠ میلیارد تومان تعدیل مثبت برای تاپیکو شد. بنابراین افزایش سرمایه باعث شد تا در این انتقال تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

افزایش ظرفیت تولید «تاپیکو» با بهره برداری متانول مرجان در پایان سال

وی همچنین یادآور شد: در افزایش سرمایه پروژه مرجان از 460 به 860 میلیارد تومان شرکت کردیم.

وی در ادامه افزود، سال 97 و 98 بهترین سالهای برای صادرات متانول است از این حیث تاپیکو بصورت مستقیم و غیرمستقیم مالک 32 درصد مرجان است که با بهره برداری متانول مرجان در پایان سال، به یکباره ظرفیت تولید تاپیکو به میزان 500 هزار تن به روند تناژ تولیدی مجموعه اضافه می شود و هلدینگ تاپیکو از منافع مالی این پروژه منتفع می شود.

منبع: پتروتحلیل

۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۳۷۳