دومین محموله MDI پتروشیمی ایران به چین صادر می‌شود

دومین محموله MDI پتروشیمی ایران به چین صادر می‌شود
مدیرعامل پتروشیمی کارون از برنامه‌ریزی برای صدور دومین محموله MDI صنعت پتروشیمی ایران به چین به عنوان نخستین کشور صادرکننده این محصول پلیمری در خاورمیانه خبر داد.

به گزارش اوپکس مهندس «علیرضا صدیقی‌زاده» امروز در حاشیه برگزاری نخستین روز یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه با بیان اینکه برای نخستین باردر صنایع پتروشیمی ایران دو محصول پرمصرف پلیمری شامل MDI (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) و TDI )تولوئن دی ایزوسیانات( در پتروشیمی کارون تولید شده است، گفت: این محصولات در صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور به ویژه در تولید انواع فوم سخت پلی یورتان، عایق های حرارتی، قطعات خودور، چرم، چسب‌های صنعتی، رنگ و ... دارای قابلیت‌های گسترده مصرف است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اعلام اینکه پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده این دو محصول پلیمری در سطح صنایع پتروشیمی ایران و خاورمیانه است، تصریح کرد: از حدود سه ماه گذشته تاکنون تولید پایدار MDI در پتروشیمی کارون آغاز شده به طوری که تاکنون به صورت منظم این محصول پلیمری در بازار بورس برای تامین نیاز صنایع داخلی  عرضه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای نخستین بار ایران امسال از واردات این محصول پلیمری خودکفا شده است، اظهار داشت: سیاست پتروشیمی کارون ابتدا تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی داخلی بوده و در صورت تامین نیاز داخل مازاد آن صادر خواهد شد.

وی با اشاره به صادرات اولین محموله MDI پتروشیمی کارون به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی منطقه خاورمیانه به چین، تاکید کرد: به زودی دومین محموله MDI ایران  هم روانه بازار چین خواهد شد.

صدیقی‌زاده همچنین از برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست به عنوان بهترین فرصت برای معرفی محصولات پلیمری پتروشیمی کارون یاد کرد و افزود: از فرصت برگزاری نمایشگاه می توان علاوه بر معرفی بیشتر محصولات به مصرف کنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی داخل کشور زمینه صادرات بیشتر این محصول به بازارهای جهانی را هم فراهم کرد.

پتروشیمی کارون از ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن محصول پلیمری MDI برخوردار بوده و اخیرا اولین محموله 320 تنی متیل دی فنیل دی ایزوسیانات پتروشیمی کارون به  چین صادر شده است.

گفتنی است، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۴۵