هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به زودی بورسی می شود

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به زودی بورسی می شود
پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در حال نهایی شدن است و سهام این هلدینگ به زودی واگذار خواهد شد.

رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با پایان آخرین مراحل بررسی به زودی در بورس پذیرفته خواهد شد.

مرتضی رحیمیان افزود: تعریف برخی از روابط مانند ارتباط با شرکت ملی نفت ایران و نیز شفاف شدن روابط میان شرکت های عضو و شرکت های دیگر در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان خصوصی سازی و نیز سازمان بورس همکاری خوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی دارند و پس از مذاکراه های خوبی که در حال انجام است امیدواریم که هر چه زودتر روند واگذاری انجام شود.

به گزارش شانا، رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش از این با بیان این که سال گذشته اساسنامه هلدینگ تهیه شده و به تصویب مجمع هلدینگ و سازمان بورس رسیده است، گفته بود : اعضای هیئت مدیره هلدینگ نیز انتخاب و صلاحیت‌های حرفه‌ای آنها نیز طبق قانون بازارها و نهادهای مالی به تایید سازمان بورس رسیده است.

وی همچنین از نقل و انتقال سهام 15 شرکت به هلدینگ خلیج فارس خبرداد و تاکید کرد: سهام این شرکت‌ها تا پایان آذر ماه سال گذشته به طور کامل به هلدینگ منتقل شده است که به این ترتیب، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هیچ ‌یک از آنها سهام ندارد.

رحیمیان شرکت‌های بازرگانی پتروشیمی 45 درصد، پتروشیمی بین‌الملل 100 درصد، ره ‌آوران فنون100 درصد، عملیات غیر صنعتی پازارگاد 100 درصد، عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی (ماهشهر) 100 درصد، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی 100درصد و پتروشیمی‌های نوری 76.55 درصد، بندرامام 70 درصد، بوعلی‌سینا 70 درصد، پارس 60 درصد، تندگویان 75 درصد، خوزستان 70 درصد، فجر 70 درصد، مبین 100 درصد و اروند 80 درصد را پانزده شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس برشمرد.

وی ارزش اسمی هلدینگ خلیج فارس را 24 هزار میلیارد ریال اعلام و پیش‌بینی کرد که ارزش واقعی این هلدینگ بیش از 4 تا 5 برابر ارزش اسمی آن باشد.

بر پایه این گزارش چندی پیش معاون سازمان خصوصی سازی گفت: سهام هلدینگ خلیج فارس پس از ثبت اساسنامه آن در اداره ثبت شرکت ها، حداکثر دو ماه آینده در تالار شیشه ای کشف قیمت می شود و هلدینگ با ترکیب 15 شرکت پیشین واگذار می شود.

ابوالقاسم شمسی جامخانه درباره مکاتبات انجام شده با شورای رقابت برای حل مشکل پتروشیمی حمل و نقل خلیج فارس برای عرضه در بازار سرمایه اظهارکرد: مسائلی درباره ترکیب شرکت های زیر مجموعه این شرکت مطرح شده بود که آنها را با شورا رقابت مطرح کردیم.

وی گفت: نظر شورای رقابت را درباره هلدینگ پتروشیمی حمل و نقل خلیج فارس در هیئت عالی واگذاری مطرح کردیم و بر این اساس مقرر شد سهام این شرکت با ترکیب قبلی 15 شرکت زیر مجموعه ملی صنایع پتروشیمی واگذار شود.

دلیل تاخیر عرضه سهام

معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام این که موارد موردنظر شورای رقابت درباره وضعیت سهام این شرکت در آگهی درج می شود، گفت: یکی از دلایل تاخیر در واگذاری سهام این شرکت، اصلاح اساسنامه بود که سازمان بورس به منظور اعلام نظر شورای رقابت، اصلاح اساسنامه را متوقف کرده بود.

برپایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، وی با بیان این که اساسنامه برای اداره ثبت شرکت ها ارسال شده است، افزود: پس از تایید اداره ثبت و سازمان بورس اساسنامه ثبت می شود.

شمسی جامخانه با تاکید بر لزوم ارائه صورت های مالی تلفیقی و صورت های مالی حسابرسی شده تا 29 اسفند 90 اظهار کرد: این شرکت ملزم به ارائه صوت های مالی حسابرسی نشده تا پایان خرداد ماه است، زیرا به دلیل تاخیر ایجاد شده این اطلاعات باید به صورت تکمیلی ارائه شود.

معاون سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: با حل این مشکلات و ثبت اساسنامه، سهام این شرکت حداکثر تا دو ماه آینده در تالار شیشه ای کشف قیمت خواهد شد.

۲ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۰۲۸