حمایت دولت ایتالیا از حضور شرکت های این کشور در صنعت پتروشیمی ایران

حمایت دولت ایتالیا از حضور شرکت های این کشور در صنعت پتروشیمی ایران
دولت ایتالیا از شرکت های بخش خصوصی این کشور که علاقه مند به حضوردر صنعت پتروشیمی ایران باشند حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس تونی کررادینی ، قائم مقام بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا،در گفتگو با خبرنگارنیپنا، در حاشیه یازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست با تاکید بر روابط بسیار خوب میان ایران و کشورش اظهار کرد: این نخستین حضور آژانس تجارت ایتالیا (Italian trade agency) در نمایشگاه ایران پلاست محسوب می شود و ما 31 شرکت ایتالیایی تولیدکننده ماشین آلات صنعت پتروشیمی را نمایندگی می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه طولانی روابط  تجاری میان ایران و ایتالیا عنوان کرد: با برچیده شدن تحریم ها و فراهم آمدن امکان برقراری مجدد روابط گذشته، ما به عنوان نهادی دولتی به دنبال تسهیل شرایط برای ایجاد بستری مناسب برای توسعه همکاری های دو جانبه با طرف ایرانی در حوزه های متنوعی نظیر پروژه های مشترک (JV)، انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری در بازار ایران هستیم.

آژانس تجارت ایتالیا سازمانی دولتی است که به اشاعه و ترویج بین المللی سازی شرکت های ایتالیایی همگام با راهبردهای وزارت توسعه اقتصادی این کشور می پردازد. آژانس یادشده نسبت به ارائه اطلاعات، پشتیبانی و مشاوره به شرکت های خارجی و ایتالیایی اقدام می کند.

به گزارش اوپکس، امسال 600 شرکت داخلی و 524 شرکت خارجی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارند و تعداد شرکت کنندگان خارجی و داخلی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نسبت به دوره قبل به ترتیب 21 و 39 درصد افزایش یافته است.

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست امسال میزبان بیش از 500 شرکت خارجی از 23 کشور جهان شامل بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات خواهد بود که این تعداد شرکت کننده نشان دهنده جایگاه صنعت پتروشیمی کشورمان در عرصه بین المللی است.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۳۷۲