عقب‌نشینی قیمت‌های نفت پس از رکوردزنی هفته گذشته

عقب‌نشینی قیمت‌های نفت پس از رکوردزنی هفته گذشته
قیمت‌های نفت روز دوشنبه در واکنش به افزایش احتمالی تولید اوپک در ماه گذشته، با کاهش روبرو شد.

به گزارش اوپکس به نقل از ایسنا، نفت خام آمریکا با ۱۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش، به ۵۱.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا روز جمعه ۱۰.۵ درصد رشد برای سه ماهه سوم و ۷.۷ درصد رشد برای سپتامبر را ثبت کرد.

نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین المللی است، ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۵۶.۵۷ دلار در هر بشکه ایستاد. معاملات برنت روز جمعه ۸.۸ درصد رشد برای سپتامبر و ۱۶.۶ درصد رشد برای سه ماهه سوم را ثبت کرد.

رشد قیمت نفت با انتظار برای بهبود تقاضا در پی ازسرگیری فعالیت پالایشگاه‌های آمریکایی که به دلیل وقوع طوفان هاروی تعطیل شده بودند، مورد حمایت قرار گرفت اما ازسرگیری سریع تولید شیل ممکن است رشد قیمت‌ها را آهسته کند.

تحلیلگران شرکت بارکلیز ریسرچ در یادداشتی نوشتند: تولید آمریکا در اوت و سپتامبر به دلیل تعطیلی‌های مربوط به طوفان، پایین خواهد بود اما احتمالا در سه ماهه چهارم بهبود پیدا می‌کند.

طبق نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک ماه گذشته ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. صادرات عراق افزایش یافته و تولید در لیبی که در توافق کاهش تولید اوپک حضور ندارد، بالا رفته است.

تولیدکنندگان نفت خاورمیانه نگران این هستند که رشد اخیر قیمت‌ها باعث شود تولیدکنندگان شیل آمریکا به حفاری و تولید بیشتر تشویق شوند.

آمار گروه صنعتی "بیکر هیوز" که روز جمعه منتشر شد، نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار در هفت هفته اخیر به شمار دکل‌های حفاری نفت اضافه کردند.

۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۴۸۴