آغاز تعمیرات اساسی فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با رویکرد جدید

آغاز تعمیرات اساسی فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با رویکرد جدید
تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی، بر اساس رویکرد جدید پروژه- محور با بکارگیری توانمندی و استفاده از خدمات تخصصی پیمانکاران داخلی در راستای فرآیند برون‌سپاری و مطابق برنامه آغاز و در حال انجام است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی فعالیت تعمیرات اساسی فاز 17 و 18 پارس جنوبی برای اولین بار از سوم مهرماه با توقف فاز 177 آغاز شده است که براساس برنامه تعمیراتی قرار است توقف کامل پالایشگاه از 17 مهرماه به مدت 6 روز و در نهایت 30 ام مهرماه بعد از انجام فعالیت‌های تعمیراتی فازهای 18 خاتمه خواهد یابد.

حسن اسعدی، سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در این باره گفت:براساس توافقات در سطح کلان وزارت نفت همچنین توافق مدیران عامل دو شرکت SPGC  و POGC با رویکرد تحویل و تحول بخشی واحدهای عملیاتی، از ابتدای مردادماه مدیریت و مسئولیت تولید و راهبری عملیات پالایشگاه هفتم به مجتمع واگذار شده است و در یک بازه گذار با رفع نواقص و پانچ‌های اصلی توسط پیمانکاران طرح، فرآیند تحویل و تحول پالایشگاه نهایی خواهد شد.

به گفته وی؛ تعمیرات اساسی جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برای حفظ تولید پایدار و ایمن در زمستان پیش‌رو، برنامه‌ریزی برای انجام بیش از هزار و 850 مورد فعالیت تعمیرات اساسی در چارچوب چهار هدف اصلی در دستور کار است.

قرار است در این بازه رفع نواقص و پانچ‌های پروژه توسط سازندگان و دو پیمانکار اصلی طرح انجام می‌شود.

وی افزود: عمده فعالیت‌ها در بخش ابزار دقیق و سیستم کنترل، با انجام دانلود لاجیک سیستم‌های F&G , ESD , DCS و پکیج‌ها است.

اسعدی گفت: در بخش برق، تکمیل سیستم PDCS، تست لاجیک ژنراتورهای دیزل اضطراری، نصب برق گیرها و رله‌های ارت فالت سوییچ‌گیری LV,MV (ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط)، تنظیمات سیستم‌های حفاظتی پست GIS و رفع مشکل Barring Block کمپرسورهای صادرات از اهم فعالیت‌ها است.

به گفته وی؛ رفع تنگناها و چالش‌های عملیاتی با تعویض غربال‌های مولکولی واحدهای نم‌زدایی سه ردیف گازی (9 بستر) ، اصلاح صافی‌های ورودی و خروجی کلد باکس، انجام اقدامات اصلاحی از جمله مسیرهای تزریق متانول به واحدهای استحصال اتان هر چهار ردیف گازی، انجام تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات اصلی دوار و سیستم‌های برق و ابزار دقیق از دیگر مواردی است که در این تعمیرات انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، کنترل هدر رفت منابع یوتیلیتی و محصولات پالایشگاه با رفع نشتی داخلی شیرهای کنترلی مسیر گاز منتهی به شبکه مشعل (14 شیر کنترل اصلی)، رفع نشتی‌های شبکه بخار پالایشگاه و همچنین مهار نشتی شبکه آب بویلرها (BFW) نیز در این بازه صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

 

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۴۴۴