پتروشیمی مارون و لینده در طرح تولید اتیلن و پروپیلن مشارکت می‌کنند

پتروشیمی مارون و لینده در طرح تولید اتیلن و پروپیلن مشارکت می‌کنند
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از آغاز مطالعات مهندسی اجرای دو طرح جدید بازآوری اتان و افزایش تولید اتیلن با مشارکت لینده آلمان خبر داد و گفت: در کنار اتیلن، تولید پروپیلن هم با اجرای این طرح سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، رحیم شریف موسوی در تشریح نتایج امضای دو قرارداد همکاری با شرکت لینده آلمان برای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت تولید اتان و اتیلن در مجتمع پتروشیمی مارون، گفت: به منظور افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان و افزایش ظرفیت تولید اتیلن قراردادی با شرکت لینده در دو بخش خرید لایسنس (دانش فنی) و انجام امور مهندسی امضا شده است.

وی با اعلام این که لینده هم‌اکنون مطالعات مهندسی اجرای این طرح‌ها را آغاز کرده است، تصریح کرد: قرار است بخشی از خوراک مورد نیاز این طرح از ان جی ال ۱۵۰۰ که در مشعل‌ها در حال سوختن بوده، جمع آوری و برای تولید محصولات در اختیار پتروشیمی مارون قرار داده شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با تاکید بر این که با اجرای این طرح افزون بر افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان، تولید اتیلن هم افزایش می یابد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ظرفیت تولید اتیلن از ۱,۱ میلیون تن به بیش از ۱.۲ میلیون تن در سال افزایش یابد.

شریف موسوی تاکید کرد: در کنار افزایش ظرفیت تولید اتیلن، تولید پروپیلن هم حدود ۱۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

وی پیش‌تر در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه پتروشیمی مارون با اعلام این که پیش بینی می‌شود با ساخت این واحد جدید ظرفیت تولید محصولات الفینی پتروشیمی مارون حدود ۱۷ درصد افزایش یابد، یادآور شده بود: این طرح جدید با هدف تامین خوراک واحدها و افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی پروپیلن اجرایی می‌شود.

منبع: شانا

۱۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۶۸۷