هدف گذاری سابک برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی

شرکت سابک عربستان سعودی برای رسیدن به هدف سومین تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی در جهان تغییرات مدیریتی را کلید زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از رویترز، شرکت صنایع پایه عربستان سعودی موسوم به سابک (SABIC) دیروز دوشنبه عبد العزیز الجربوع را به عنوان جانشین رئیس طولانی مدت این شرکت یعنی شاهزاده سعود بن عبد الله بن ثنیان آل سعود معرفی کرد.
شرکت سابک قصد دارد به سومین تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی در جهان تبدیل شود. این شرکت در حال حاضر تولیدکننده محصولات متنوعی شامل پلاستیک ها، انواع کودهای شیمیایی، فلزات مورد استفاده برای مصارف ساخت و ساز، کشاورزی و بخش تولید (manufacturing) است.
این شرکت در بیانیه خود همچنین افزود: دو عضو غیر سعودی با نام های کالوم مک لین (Calum Mclean) و روبرتو گوالدونی (Roberto Gualdoni) نیز به هیئت مدیره سابک پیوستند.
سابک در حال حاضر پس از شرکت های باسف آلمان، سینوپک چین، اکسان موبیل و داو کمیکال ایالات متحده به عنوان پنجمین تولیدکننده مواد شیمیایی جهان شناخته می شود. دولت عربستان این شرکت را در سال 1976 میلادی راه اندازی کرد و هم اکنون با در اختیار داشتن 60 مجتمع تولید مواد شیمایی در 40 کشور جهان، از ظرفیت تولیدی بالغ بر 60 میلیون تن در سال برخوردار است.
دفتر مرکزی سابک در شهر ریاض عربستان سعودی قرار دارد و سهام آن در بوس معامله می شود. دولت عربستان سعودی با در اختیار داشتن 70 درصد از سهام این شرکت، بزرگترین سهام دار سابک به شمار می رود.

منبع: نیپنا

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۵۷۲