تردید در اجرایی شدن توافق پاریس

تردید در اجرایی شدن توافق پاریس
دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به تاثیر توافق پاریس و افزایش تقاضای گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: اجرای این توافق دچار تردیدهایی شده‌ است.چین و اروپا برای اجرای این توافق پیشتاز هستند اما آمریکا اعلام کرده از این توافق خارج می‌شود.

به گزارش اوپکس به نقل از ایسنا، محمدحسین عادلی در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو که صبح امروز با حضور وزیر نفت برگزار شد با تاکید بر اینکه گاز بهترین گزینه برای تحقق اهداف زیست محیطی است افزود: به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست، تقاضا روند افزایشی داشته و در سال 2018 مصرف این حامل انرژی 2.1 تا 3.2 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه عرضه گاز رو به افزایش است اظهار کرد: گاز طبیعی در زمینه‌های تولید انتقال با خط لوله و تجارت گاز طبیعی مایع شده توسعه می یابد.

دبیر کل مجمع کشورهای صادر کننده گاز با بیان اینکه تا سال 2040 سهم گاز و انرژی های تجدید پذیر در تامین نیازهای جهان افزایش و سهم نفت و زغال سنگ کاهش خواهد یافت با اشاره به  تاثیر توافق پاریس و افزایش تقاضای گاز گفت:‌ اچرای این توافق با تردیدهای روبرو شده است، چین و اروپا در عمل پیشتاز هستند اما آمریکا اعلام کرده از این توافق حمیات نمی‌کند.وی ادامه داد: گاز نسبت به انرژی‌های تجدید پذیر عرضه پایدارتر  و نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد. به همین دلیل نسبت به سوخت‌های دیگر برتری دارد. افزایش مصرف گاز یک راه جهانی برای کمک به محیط زیست است اما استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیشتر به اروپا محدود می شود.
۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۴۸۷