گزارش مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در کمیسیون انرژی

گزارش مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در کمیسیون انرژی
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین مشکلات موجود این شرکت را در جلسه کمیسیون انرژی مجلس ارائه کرد.

به گزارش اوپکس علی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی اظهار داشت: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گزارش مبسوطی از اقدامات این شرکت را ارائه و همچنین چالش ها و مشکلاتی که برای تحقق اهداف برنامه‌هایشان وجود دارد را بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از وظایف جدی این شرکت تعیین استراتژی خطوط مربوط به مدیریت انرژی کشور است و با توجه به قانون اصلاح الگوی مصرف، بسیار مهم است که این شرکت بتواند اهداف خود را با کمک وزارت‌خانه های مرتبط از جمله نفت، نیرو،‌ کشور،‌ اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه محقق کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: مسایل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مسئولان این اتحادیه، وزارت نفت، سازمان امور مالیاتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی های اتحادیه مذکور در این جلسه ارائه شد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس در ادامه گفت: در این خصوص مساله عرضه قیر، خارج از بورس هم مطرح شد و همان طور که می‌دانیم ایران ۴۰ تا  ۵۰ دلار کمتر از بحرین قیر صادر می کند و این اقدامی غیر اقتصادی است،‌ لذا کمیسیون انرژی و دستگاه‌های ذیربط تاکید داشتند تا راهکارهای خوبی برای توزیع صحیح و نیز صادرات در چارچوب منافع ملی ارائه شود.

ادیانی در پایان اظهار داشت: طرح الحاقی به بند ی تبصره ۲ قانون بودجه که از سوی کمیسیون برنامه به کمیسیون انرژی به‌عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود بررسی و رد شد. در واقع این طرح نیز مربوط به توزیع قیر رایگان بود که با توجه به بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسید که به دنبال آن رانت‌خواری به وجود می‌آید و متن الحاقی با احکام پنجگانه ای که در تبصره قانون بودجه وجود داشت،‌ سازگاری نداشت و به نظر می‌رسد که با برخی از اصول قانون اساسی مغایرت دارد.

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۴۹۵