حضور 16 سخنران خارجی در سومین کنگره نفت و نیرو

حضور 16 سخنران خارجی در سومین کنگره نفت و نیرو
معاون هیدروکربوری وزیر نفت گفت: در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو 33 نفر سخنرانی خواهند کرد که 16 نفر خارجی و 17 نفر داخلی خواهند بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس رکن‌الدین جوادی در سومین کنگره نفت و نیرو که صبح امروز  آغاز به کار کرد با اشاره به اینکه موضوعات کنگره‌های قبلی جمع‌آوری شده، اظهار امیدواری کرد که در پایان تلاش شود با جلسات همفکری و دعوت از صاحبنظران و همراهی بخش خصوصی و دولتی بتوانیم جریان همفکری جهت توسعه پایدار را داشته باشیم.

معاون هیدروکربوری وزیر نفت در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار داشت: در این کنگره 33 نفر سخنرانی خواهند کرد که 16 نفر خارجی و 17 نفر داخلی خواهند بود و صد مهمان خارجی نیز در حاشیه کنفرانس و ملاقات دوجانبه و چند جانبه فرآیند توسعه و سرمایه‌گذاری را با همکاران ایرانی تبادل نظر خواهند کرد. بنابراین امیدواریم که گام‌های بلندی در این راستا برداشته شود.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: 4 بخش به عنوان برنامه در نظر گرفته شده که از همفکری دست اندرکاران بخش دولت، صنعت و دانشگاهی تشکیل است و تمرکز نیز روی توسعه بالادست نفت است که البته کنگره سال گذشته نیز در همین مباحث متمرکز بود و امسال تلاش می‌شود مباحث عمیق‌تر باشد.

جوادی ادامه داد:در زمینه صنعت برق و چالش‌های پیش رو  باید اندیشیده شود و افزایش بهره‌وری، کاهش افت و تامین مالی از جمله مباحث قابل بررسی در این بخش است.

وی تامین مالی را از دیگر بخش‌های قابل بحث در این کنگره یاد کرد و افزود: موضوع اصلی نیز صنعت پتروشیمی، فرصت‌ها، راهکارها و افق‌هایی است که باید در نظر گرفته شود و امیدواریم در پایان کنگره بتوانیم نقطه نظرات و راهکارهای اثربخشی را ارائه داده و در پیوند بخش خصوصی و دولتی و صاحبان دانش خارجی که بعد از برجام آغاز شده گام‌های بلندی برداریم.

۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۲۷
خبرگزاری فارس |
تعداد بازدید : ۵۰۴