واگذاری شرکت های پتروشیمی توسعه این صنعت را به همراه دارد

واگذاری شرکت های پتروشیمی توسعه این صنعت را به همراه دارد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خصوصی سازی صنعت پتروشیمی سبب توسعه و رشد این صنعت ارزش آفرین شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، 'عبدالحسین بیات' افزود: همسو با اجرای اصل 44 قانون اساسی، آماده واگذاری کامل مجتمع های پتروشیمی هستیم.

وی ادامه داد: شرکت های زیادی تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده اند که همین امر سبب عملکرد مطلوب این شرکت ها شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: حتی سهامداران از کشورهای دیگر نیز، از خریداران سهام این شرکت ها بودند و این نشان دهنده سودآوری و ارزش صنعت پتروشیمی ایران است.

این مقام مسوول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: سرمایه گذاری های جدید می تواند ایران را به قدرت اول پتروشیمی در منطقه تبدیل کند.

بیات توضیح داد: این شرکت آماده واگذاری هلدینگ خلیج فارس است که شامل 15 شرکت پتروشیمی بوده و علاوه هموطنان، سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند سهام آن را خریداری کنند.

وی یادآورشد: سهام چند شرکت پتروشیمی دیگر نیز آماده واگذاری است و بزودی از سوی سازمان خصوصی سازی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی با هدف شتاب دادن به طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی و افزایش تولید دراین صنعت ارزش آفرین، اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت و وزارت نفت از شرکت های پتروشیمی واگذار شده حمایت می کند.

معاون وزیرنفت با بیان اینکه 70 طرح توسعه پتروشیمی برای اجرا در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، گفت: اجرای این طرح ها به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و سرمایه گذاران می توانند با توجه به ارزش افزوده مناسبی که این صنعت ایجاد می کند، روی آن سرمایه گذاری کنند و از سود مطمئن برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی، نمود واقعی اصل 44 قانون اساسی است و نشانگر علاقه مندی این بخش به توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

براساس این گزارش، سهام 15 شرکت پتروشیمی در قالب هلدینگ خلیج فارس به ارزش اسمی 25 هزار میلیارد ریال در صف واگذاری های امسال قرار دارد و پیش بینی می شود تا 2 ماه آینده این شرکت ها در بورس قرار گیرند.

۵ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۰۱۰