برنامه ریزی لهستان برای افرایش تولید پلی آمید

شرکت گروپا آزوتی لهستان با هدف افزایش تولید و نیز تکمیل زنجیره ارزش یک واحد جدید پلی آمید راه اندازی می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاستیک نیوز یوروپ، شرکت دولتی گروپا آزوتی (Grupa Azoty) با راه اندازی دومین مجتمع در کلاس جهانی تولید پلی آمید 6 (polyamide 6) خود در شهر تارنوف لهستان، گام مهمی را در راستای حرکت به سوی بخش پایین دستی و سودآور صنعت پتروشیمی برداشت.
احداث این مجتمع به ارزش 74 میلیون و 300 هزار یورو با ظرفیتی معادل 80 هزار تن در سال، همراستا با راهبرد گروپا آزوتی برای متوازن ساختن حجم تولید پلاستیک مهندسی خود با محصول واسطه بالادستی کاپرولاکتوم (caprolactam) این شرکت صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش ، مجتمع یادشده که در حال حاضر تولید تجاری خود را آغاز کرده با ایجاد 55 فرصت شغلی جدید، ظرفیت های تازه ای را برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در لهستان ایجاد کرده است.
شرکت گروپا آزوتی، مستقر در تارنوف لهستان، نخستین واحد تولید پلی آمید 6 خود را با ظرفیت سالانه 22 هزار و 700 تن، در اواسط دهه 1990 میلادی در شهر گوبن آلمان احداث کرد. البته ظرفیت مجتمع نخست در سال 2005 میلادی به 46 هزار تن در سال افزایش پیدا کرد.
این گروه لهستانی در حال حاضر به عنوان پنجمین تولیدکننده یکپارچه پلی آمید 6 (integrated producer of PA6) در اروپا به شمار می رود. این محصول به عنوان یک پلاستیک مهندسی به طور گسترده ای در صنایع اتومبیل سازی، نساجی، الکترونیک و پزشکی کاربرد دارد.
۱۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۵۱۰