سفیر ایران در لاهه: روابط ایران و هلند در دوره پسابرجام وارد مرحله نوینی شده است

سفیر کشورمان در لاهه گفت: ایران به دنبال دوری کردن از خام‌فروشی نفت و گاز و جذب سرمایه و تکنولوژی برای استفاده بهینه از این ثروت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صنعت فراساحلی نفت و گاز اروپا با حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی کار خود را در آمستردام هلند آغاز کرد.

هفدهمین نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی (2017 Offshore Energy) از روز سه شنبه 18 مهرماه جاری با حضور 750 شرکت بین المللی از 99 کشور جهان با هدف ارایه فرصت‌ها، توانمندی‌ها و انتقال فناوری‌های نو در عرصه فراساحل و انرژی‌های دریایی افتتاح شد.

در سال جاری 18 شرکت ایرانی در قالب هیات‌های ده نفره از مدیران و متخصصان صنعت نفت و گاز فراساحلی در پاویون جمهوری اسلامی ایران این نمایشگاه حضور دارند.

علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با حضور در این نمایشگاه و پاویون جمهوری اسلامی ایران با مدیران شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین‌المللی گفتگو کرد.

وی در گفت‌گو با نشریه تخصصی آفشور انرژی با اشاره به اقدام سفارت ایران در لاهه قبل از امضای برجام در برگزاری یکی از بزرگ ترین همایش‌های فراساحلی ایران در خارج از کشور در هلند تصریح کرد: برگزاری آن همایش در واقع سنگ بنای حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های مرتبط با نفت وگاز در سال‌های بعد شد و در نمایشگاه امسال شاهد مشارکت گسترده شرکت‌های کشورمان هستیم.

سفیر کشورمان افزود: نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی ازجمله فرصت‌هایی است که بستر لازم برای معرفی زمینه‌های همکاری با طرف‌های خارجی را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که روابط دوجانبه ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده و دو کشور در راستای توسعه روابط، سیاست‌ها و برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارند. در این چارچوب بخش انرژی از جمله زمینه‌های مستعد برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هلند هستند. همچنین سابقه همکاری‌ها در این حوزه و همچنین ظرفیت‌های موجود دو کشور پشتوانه خوبی برای توسعه و افزایش همکاری‌ها در این حوزه است. به ویژه اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران دوری جستن از خام فروشی نفت و گاز و استفاده بهینه از این نعمت خدادای خواهد بود و علاوه بر این تکنولوژی و سرمایه هلند می‌تواند کمک خوبی برای تحقق سیاست‌های کشورمان باشد.

پاویون ایران در روز اول نمایشگاه میزبان جمع کثیری از متخصصین و بازدید کنندگان این رویداد مهم بود و حضور شرکت‌های مطرح ایرانی، فرصت مناسبی را برای مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی برای مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز ایران فراهم کرده است.

در روز دوم این نمایشگاه و کنفرانس، میزگرد تخصصی ایران با موضوع E&P به میزبانی جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز ایران برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این میزگرد، فرصت‌ها و توانمندی‌های ایران را معرفی و مشارکت شرکت‌های بین‌المللی را در اجرای پروژه‌های جدید صنعت نفت ایران جلب می‌کنند.

۱۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۰۹
ایسنا |
تعداد بازدید : ۴۵۲