صادرات قیر از مالیات معاف شد

صادرات قیر از مالیات معاف شد
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از معافیت مالیاتی صادرات قیر خبر داد.
وحید شیخی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس با اعلام این مطلب  افزود: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران صادرات، معاف از مالیات است اما به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در موضوع صادرات،فهرستی از محصولات پایه نفتی توسط هیئت دولت اعلام شده که صادرات آنها مشمول مالیات عملکرد می شود.

شیخی ادامه داد:در سال 91 طی مصوبه هیئت دولت قیر و روغن موتور به این لیست اضافه شده بودکه با پیگیری های صورت گرفته توسط هیئت مدیره اتحادیه، روغن موتور، پیشتراز فهرست مذکور خارج و قیر صادراتی همچنان مشمول اخذ مالیات می شد.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه اوپکس خاطر نشان کرد: این بخشنامه و برخی موضوعات دیگر پیرامون خوراک وکیوم باتوم صدمه جدی به پیکره این صنعت وارد می آورد.

شیخی تصریح کرد: با پیگیری هایی که از طریق کمیسیون قیر و هیئت مدیره سابق اتحادیه صورت گرفت، در نهایت هیئت دولت در مرداد ماه سال جاری در لیست کالاهای نفتی مشمول مالیات بازنگری و قیر از فهرست یادشده خارج شد و از آن تاریخ صادرات این کالا مشمول مالیات نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی و رئیس کمیسیون قیر تصریح کرد: معافیت مالیات صادرات قیر زمینه ساز رونق تولید و اشتغال در این صنعت خواهد شد.

شیخی با یادآوری اینکه رونق تولید یکی از سیاست های بنیادین اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است گفت : صنعت قیر یکی از حوزه های ارزش آفرین اقتصادی در ایران است که در صورت تمرکز بر اهداف صادراتی می تواند در بهبود رشد اقتصاد ایران موثر واقع شود و مجدداً شاهد درخشش قیر با ارزش ایران در بازارهای بین المللی باشیم.

به گفته شیخی، صنعت قیر نیازمند بازنگری در روندها و اهداف، برای رونق صادرات است که امیدواریم با گام های جدیدی که برداشته شده و تدبیر مسوولان و اصلاح سیاست ها این مهم فراهم آید.

به گفته وی ، تامین خوراک با حجم قابل اتکاء، قیمت رقابتی و ایجاد ثبات نسبی در این عرصه، توقع اتحادیه برای رفع مشکلات واحد های تولیدی صنایع پایین دستی نفت است و با راه اندازی نهاد رگلاتوری می توان گامی موثر در استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل 300 واحد تولیدی زیر مجموعه اتحادیه که با اهمیت به مقررات و توجه به استاندادها نقش سازنده ای ایفا می کنند برداشت.
۲۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۸۲۹