واردات نفت کره جنوبی از ایران رکورد شش ماهه زد

واردات نفت کره جنوبی از ایران رکورد شش ماهه زد
واردات نفت کره جنوبی از ایران در سپتامبر به بالاترین میزان در شش ماه اخیر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از ایسنا، آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، در سپتامبر ۱.۸۳ میلیون تن یا ۴۴۶ هزار و ۱۴۸ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که در مقایسه با ۱.۵ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲.۸ درصد افزایش نشان داد.

بر اساس گزارش رویترز، کره جنوبی عمدتا نفت فوق سبک که به میعانات معروف است، از ایران خریداری می‌کند اما در آمار منتشره، به جزییات واردات اشاره‌ای نشده است.

ایران از زمان رفع تحریم‌ها در سال میلادی گذشته، به توسعه تولید خود ادامه داده و صادرات نفت خام و میعانات به میزان حدود ۲.۶ میلیون بشکه در روز تا پایان سال میلادی جاری را هدف گذاری کرده است.

یک مقام شرکت ملی نفت ایران ماه گذشته اعلام کرد ذخایر مازاد نفت در خشکی و همچنین ذخایر نفت شناور در ماه‌های اخیر برداشت شده‌اند و رشد تقاضای داخلی، میزان صادرات را محدود کرده است.

اگرچه خرید نفت ایران از سوی کره جنوبی بر مبنای سالانه رشد کرد اما شرکت ملی نفت ایران به خریداران آسیایی از جمله کره جنوبی اطلاع داده که ممکن است صادرات میعانات را در اکتبر به دلیل انجام  فعالیت تعمیراتی در میدان گازی پارس جنوبی کاهش دهد.

طبق آمار رسمی، واردات نفت ایران از سوی کره جنوبی در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۷، ۴۳.۱ درصد در مقایسه با ۹.۸۱ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۱۴.۰۳ میلیون تن یا ۳۷۷ هزار و ۵۹ بشکه در روز رسید.

مجموع واردات نفت خام کره جنوبی در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در حدود ۱۲.۳ میلیون تن یا ۳ میلیون بشکه در روز ثابت بوده است.

واردات نفت کره جنوبی در ۹ ماه نخست سال میلادی جاری، ۳.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۰.۵۱ میلیون تن یا ۲.۹۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۰۶.۸۶ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

۲۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۴۶۳