لزوم اتخاد استراتژی یکپارچه برای صادرات متانول

لزوم اتخاد استراتژی یکپارچه برای صادرات متانول
تاسیس شورای راهبردی برای هرمحصول مانند متانول یا آروماتیک‌ها به منظور یکپارچه سازی صادرات می تواند منجر به اتحاد تولید کنندگان شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز دوشنبه(24 مهرماه) در نخستین سمینار تولید کنندگان متانول ایران اظهارکرد: درزمینه صادرات متانول باید استراتژی خاص برای تسلط بر بازاراتخاذ شود و باید درنظر داشت که چین درحال حاضر ۳۰ میلیون تن متانول وارد می کند و براساس پیش بینی ها در بازارهای جهانی تا سال ۲۰۲۰ تولید متانول ۱۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت. بر همین اساس هدف اصلی این سمینار برنامه ریزی برای حضوردر بازارجهانی است. 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ها با وجود بازرگانی مستقل از طریق شورای راهبردی به عنوان سیاستگذار و قیمت گذار محصول خاص در منطقه عمل کنند.
وی با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از واحد‌هایی که زنجیره را تکمیل کنند حمایت خواهد کرد و این شرکت ها از خطوط اعتباری می توانند استفاده کنند واگر واحدی تنها متانول تولید کند مجوز داده نخواهد شد.
معاون وزیر در امور پتروشیمی در مورد یکپارچه سازی صادرات گفت: با تمام بررسی های آماری و تخصصی تجمیع بازرگانی به صرف صنعت خواهد بود اما با توجه به خصوصی شدن شرکت ها و داشتن سهامداران مختلف تجمیع بازرگانی دشوار خواهد بود.اما از طرفی رقابت داخلی فروشندگان ضد منافع ملی و منافع شرکت ها خواهد بود بنابراین می توانیم برای هر محصول مثل متانول یک شورای راهبردی برای برنامه ریزی جامع وایجاد یک انسجام پایدار و نیز افزایش هماهنگی داشته باشیم که مانند بورس به صورت هفتگی یا روزانه قیمت کف را مشخص کند . شورای راهبردی به عنوان سیاستگذار و قیمت گذار درمنطقه عمل خواهد کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تا دوسال آینده ۶ واحد متانول به بهره‌برداری خواهد رسید و بازارآینده متانول رقابتی خواهد بود و برگزاری این سمینارها می توانند افق دید مناسبی برای صنعت ایجاد کند و امیدواریم برنامه های ما برای صنعت پتروشیمی تحقق یافته و شاهد توسعه صنعت پتروشیمی و سربلندی ایران باشیم.
۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۶
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۵۳