رشد 25 درصدی درآمد شرکت ریلاینس اینداستریز هند در بخش پتروشیمی

درآمد شرکت ریلاینس اینداستریز هند در سه ماهه دوم سال مالی 2017-2018 با رشد 24.9 درصدی در بخش پتروشیمی به بیش از چهار میلیارد رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی فایبر2 فشن داده های منتشر شده نشان می دهد که درآمد شرکت ریلاینس اینداستریز (Reliance Industries) هند در سه ماهه دوم سال مالی 2017-2018 با رشد 24.9 درصدی در بخش پتروشیمی نسبت به مدت مشابه پارسال، به چهار میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.
براساس این گزارش درآمد کل این شرکت (consolidated revenue) برای بازه زمانی یادشده به 15 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید که افزایش 23.9 درصدی را در مقایسه با سال مالی پیش از آن نشان می دهد.
جهش سود حاصل شده در بخش پتروشیمی بیشتر به تولید و عرضه حجم بالاتری از محصولات موجود در زنجیره پلی استر (polyester chain) و ثبات قیمتی این تولیدات بر می گردد. سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) بخش پتروشیمی ریلاینس تحت تاثیر عوامل متعددی نظیر رشد حجم تولید، افزایش حاشیه سود و بهبود ترکیب محصولات (improved product mix) همراه با راه اندازی کراکینگ اتان در داهج و هزاره هند، به رکورد 760 میلیون دلار دست یافت.
بر پایه این گزارش، حاشیه سود قبل از بهره و مالیات با افزایش 17.7 درصدی در سه ماهه دوم سال مالی 2017-2018 بالاترین رکورد را ظرف 10 سال گذشته ثبت کرد.
در این سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر سال 2017 میلادی، حجم تولید پلیمر این شرکت بر مبنای سال به سال (on y-o-y basis) ثابت و 1 میلیون و 180 هزار تن بود. اگر چه به دلیل یک عملیات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در یکی از مجتمع های ریلاینس در هزاره طی سه ماهه اول، حجم تولید در سه ماهه دوم 21 درصد افزایش را نسبت به سه ماهه اول تجربه کرد.
۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۴۷۳