تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۲ افزایش مطلوبی خواهد داشت

دبیرکل اوپک اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت خام تا سال ۲۰۲۲ میلادی رشد مطلوبی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس شبکه خبری بلومبرگ، محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد با وجود برخورداری انرژی‌های تجدیدپذیر از سریع‌ترین نرخ رشد در میان دیگر منابع انرژی، تقاضای جهانی نفت نیز در پنج سال آینده رشد سالمی خواهد داشت.

وی اعلام کرد تقاضای روزانه نفت تا سال ۲۰۲۲ میلادی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد و از سال‌های ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ رشد تقاضای روزانه آن به ۳۰۰ هزار بشکه در سال کاهش خواهد یافت.

دبیرکل اوپک همچنین اعلام کرد سهم سوخت‌های فسیلی از سبد انرژی جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی به کمتر از ۸۰ درصد می‌رسد و تا سال ۲۰۴۰ سهم آن به حدود ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

بارکیندو گفت: دورنمای میان مدت نشان می‌دهد تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۲ میلادی رشدی خیره‌کننده خواهد داشت؛ پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۲۰۴۰ میلادی سوخت‌های فسیلی همچنان جایگاه برتر را حفظ می‌کنند اما در مجموع سهم آنها از سبد انرژی جهان کمی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به رشد اقتصاد جهانی و پیش‌بینی افزایش یک میلیون ۴۵۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه نفت در سال جاری میلادی، اعلام کرد شاخص‌های بازار نفت به سرعت بهبود می‌یابند.

سطح ذخیره سازی نفت در کشورهای صنعتی در آغاز سال جاری میلادی ۳۳۸ میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله بود، اما در پایان ماه اوت این رقم به ۱۵۹ میلیون بشکه رسید.

دبیرکل اوپک گفت: حفظ استمرار در ثبات بازار پس از سال ۲۰۱۸ میلادی برای تضمین سرمایه‌گذاری کافی برای تأمین تقاضای نفت در آینده، ضروری است.

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۴۲۹