افزایش حجم سوآپ با ساخت مخازن جدید ذخیره سازی نفت در شمال کشور

افزایش حجم سوآپ با ساخت مخازن جدید ذخیره سازی نفت در شمال کشور
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از احداث سه مخزن 150هزار بشکه ای ذخیره نفت در آینده نزدیک در پایانه نفتی شمال خبر داد.
 

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در مراسم پایان تعمیرات مخازن یک میلیون بشکه ای شماره 34 و 500 هزار بشکه ای شماره 18 خارک گفت: تعمیرات اساسی مخازن خطوط لوله و اسکله ها برای حفظ شرایط پایدار و پشتیبانی از عملیات تولید و صادرات نفت بر اساس برنامه در شرکت دنبال می شود.

سید پیروز موسوی افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران در سال تولید ملی به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید کشور کارهای تعمیراتی گوی شناور، خط لوله 52 اینچ نفت صادراتی همچنین خط لوله 48 اینچ اسکله تی را برای نخستین بار با تلاش متخصصان داخلی شرکت با توجه به ظرفیت های منطقه به پایان رسانده است.

موسوی تصریح کرد: این شرکت احداث مخازن زیرزمینی، توپک رانی خطوط لوله های اصلی صادراتی و تخلیه خطوط لوله گوی های شناور، احداث دو خط جدید زیردریایی و ساخت بازوهای بارگیری در جنوب را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک احداث سه مخزن 150هزار بشکه ای ذخیره نفت در شمال کشور آغاز شود و حوضچه فراگیر خزر به عنوان پشتیبان عملیات تولید نفت و سوآپ به پایان برساند.

وی توضیح داد: بعضی از این پروژه ها فناوری خارجی دارد که تلاش شده با دانش فنی و داخلی کشور به وسیله مراکز علمی و پژوهشی بومی سازی شود.

موسوی با تاکید بر نقش منابع انسانی گفت: یکی از عوامل مهم موفقیت شرکت در کسب رکورد ساعت های کاری و فعالیت بدون حادثه، کمترین آلودگی و نفت ریزی، دریافت مقام اول اچ اس یی و جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی همچنین دریافت گواهینامه سبز، تلاش نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۱,۰۸۷