انتظار افزایش قیمت پلی اتیلن های سنگین فیلم و بادی و کاهش پی وی سی ها

معاملات بازارهای آسیایی در هفته منتهی به 20 اکتبر روندی با ثبات داشتند و تنها برخی از کالا ها در بازار چین افزایش قیمت پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، PVC و پلی اتیلن سنگین اکستروژن PE100 روندی نزولی داشتند، به طوری که افت PVC بسیار زیاد بود و به نظر می رسد کاهش نرخ بیشتری را در بازار ایران تجربه کند. 

در همین حال انتظار می رود نرخ دلار مبنای محاسبه قیمت های پایه محصولات پتروشیمی تغییرات زیادی نداشته باشد؛ زیرا نرخ دلار در بازار آزاد و در هفته اخیر تقریبا با ثبات بود، از این رو احتمال می رود نرخ دلار مبنای محاسبه در مرز 4000 تومان باشد. 

در نتیجه همانطور که در جدول مشخص است پیش بینی می شود که همچون هفته های گذشته پلی اتیلن های سنگین فیلم و بادی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کنند. البته پلی اتیلن سبک فیلم هم افزایشی بیش از 280 ریالی را تجربه خواهد کرد. 

به نظر می رسد پلی اتیلن سبک خطی با ثبات باشد و یا نوسان بسیار اندکی را به سمت بالا و یا پایین تجربه کند. همچنین انتظار می رود PVC در این هفته پتانسیل کاهش نرخی بیش از 1160 ریال را داشته باشد؛ زیرا قیمت این کالا در بازارهای هند 65 دلار و در بازارهای منطقه GCC بیش از 30 دلار کاهش نرخ داشته است.

همچنین انتظار می رود پلی پروپیلن ها با توجه به ثبات نرخ جهانی از روند دلار پیروی کرده و در صورت افزایش قیمت دلار، با رشد و در غیر این صورت کاهش اندکی را تجربه کنند، با این حال احتمالا قیمت این گروه روندی ثابت داشته باشد.

۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴
پتروتحلیل |
تعداد بازدید : ۷۷۳