اقتصاد ایران با افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکا به نفت مقاوم می‌شود

اقتصاد ایران با افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکا به نفت مقاوم می‌شود
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این‌که امسال ۲ برابر ارزش درآمدهای نفتی توانسته‌ایم درآمد صادرات غیرنفتی داشته باشیم، گفت: اقتصاد کشور با افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکا به نفت مقاوم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، اسحاق جهانگیری روز شنبه (۲۹ مهرماه) در مراسم روز ملی صادرات گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را از اتکا به درآمد نفت کاهش داده و درآمدهای متنوعی را به آن وارد کنیم، آن درآمدی که می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شده و اقتصاد را به سرمنزل مقصود برساند درآمد حاصل از صادرات غیرنفتی و کالاهایی است که با کیفیت بالا در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: باید درآمدهای اقتصادی متنوع و صادرات غیرنفتی را گسترش دهیم تا اقتصاد ما در برابر نوسان‌های ناشی از فشارهای بین‌المللی مقاوم شود.

جهانگیری با اشاره به ضرورت تقدیر و قدردانی از کسانی که در مسیر دشوار اقتصاد کشور و همسو با بهبود وضع اقتصادی تلاش کرده‌اند، تصریح کرد: با تلاش فعالان اقتصادی میزان صادرات غیرنفتی امسال حدود ۴۷ میلیارد دلار است که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که امسال ۲ برابر ارزش درآمدهای نفتی توانسته‌ایم درآمد صادرات غیرنفتی داشته باشیم، عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور داشته به طوری که امروز در کشور حدود ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند و بخش عمده‌ای از این اشتغال توسط فعالان اقتصادی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که بدون شک با اتکا بر توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های فعالان اقتصادی می‌توانیم مسائل اقتصادی را به نحو مطلوبی پیش ببریم،‌ گفت: امروز پس از برجام فضای بسیار خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی با ایران ایجاد شده است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۳
شانا |
تعداد بازدید : ۷۰۴