صادق‌آبادی منشاء تغییرات مثبتی خواهد بود

صادق‌آبادی منشاء تغییرات مثبتی خواهد بود
نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی حضور صادق آبادی در پالایش و پخش را فرصتی برای استفاده از اندیشه‌های نو در چارچوب‌های گسترده‌تری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس احسان باقریان در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در خصوص انتصاب علیرضا صادق آبادی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های  نفتی اظهار کرد: از تصمیم آقای زنگنه و فرصتی که به نیروهای جوان داده‌اند؛ خوشحالم و ایشان قطعاً منشأ تغییرات مثبتی در این شرکت خواهد بود.

او در خصوص عملکرد او در روزهای ابتدایی ورود به این شرکت افزود: در هدفگذاری هایی که او داشته است برجسته‌ترین نکته اهمیت دادن به راهکارهای کوتاه مدت بلندینگ بود که اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت گاز و پتروشیمی از قدیم الایام دنبال می‌کرده است و به عنوان راهکاری مناسب مطرح شد. در مواردی که پالایشگاه‌ها تولیدات ثابت دارند و این تولیدات ثابت نمی‌تواند بخوبی با بازار صادراتی و نیاز متقاضیان سینک شوند.

باقریان اظهار کرد: واحدهای بلندینگ، ثابت بودن را به متقاضیان و آنالیزهای مربوطه ارتباط می‌دادند و صادق آبادی نیز در خصوص نفت کوره پیشنهاد داده است که با ترکیبات میعانات گازی نفت کوره و برش‌هایی از نفت می‌توان راهکار پایین آوردن سولفور را دنبال کرد تا در نهایت بازارهای ۲۰۲۰ را از دست ندهیم.

نایب‌رییس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: البته راهکارهای بلندمدتی نیز برای اصلاح پالایشگاه‌ها از سوی صادق آبادی پیشنهاد شد.

او در مجموع وجود صادق آبادی را در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور او را فرصتی برای استفاده از اندیشه‌های نو در چارچوب‌های گسترده‌تری در حیطه پالایش و پخش می دانم.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید براینکه «در مجموع روند همکاری نفت و اتحادیه روند رو به رشدی است»، افزود: روند همکاری‌ها روند رو به عقبی نیست، گاهی سرعت کم و زیاد می‌شود؛ اما در مجموع مورد تأیید ما است و به آن خوش بینیم.

شرایط فعلی عراق، فرصتی برای ایران/کمبود گاز برای صادرات نخواهیم داشت

باقریان در خصوص صادرات گاز ایران با توجه به شرایط فعلی عراق و اقلیم کردستان اظهار کرد: صادرات گاز به کشورهایی همچون پاکستان با توجه به اینکه مدتی است که شرکت‌های گاز موفق شدند از طریق عرضه‌هایی که در بورس انجام می‌شود، نیازمندی‌های خود را برطرف کنند؛ طبیعتاً با حذف اقلیم کردستان عملاً آن میزانی که نیاز به تأمین گاز برای پاسخگویی به نیازهایشان دارند، فضای بیشتری برای ورود و جاگرفتن گاز ایران را باز می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه «ما به شرایط حاضر به چشم یک فرصت می‌نگریم»، گفت: البته این مشروط بر این است که دولت نیز همکاری‌های لازم را بکند که تمام مواردی که متقاضیان گاز در پاکستان و کشورهای دیگر احتیاج دارند پوشش داده شود.

او با اشاره به اینکه «در زمینه صادرات گاز کمبودی نخواهیم داشت»، اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای رو به جلوی کشور و فازهای توسعه‌ای که در پارس جنوبی داشتیم، به صورت طبیعی به ظرفیت گاز کشور افزوده است، و اکنون کشور در شرایطی قرار گرفته است که می‌توانیم صادرات گاز هم داشته باشیم.

۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۵۸
تعداد بازدید : ۸۱۹