یازده نمایشگاه داخلی و خارجی مجوز گرفتند

در یکصدو سی امین جلسه کمیته ارزیابی و صدور مجوز های نمایشگاهی سازمان توسعه تجارت ایران، مجوز برگزاری شش نمایشگاه در خارج از کشور و پنج نمایشگاه در داخل کشور صادر گردید.
 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد جلالی پور مدیر کل دفتر ترویج تجارت گفت :

با توجه به جایگاه بازار عراق خصوصاً در حوزه صنعت غذا در سبد صادراتی کشور ، مجوز برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی اربیل از تاریخ 6 لغایت 8 آذر ماه سال 91 به شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.اایران ارائه گردید .

وی افزود : همچنین نظر به اهمیت صادرات محصولات ارگانیک در سبد صادرات محصولات صادراتی حوزه صنعت غذا برای اولین بار مجوز برگزاری و حضور در نمایشگاه بین المللی ارگانیک دبی برای انجمن ارگانیک ایران در آذر ماه سال جاری صادر شد.

مهرداد جلالی پور با اشاره به توسعه مراودات تجاری ایران و عراق از صدورمجوز برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و همچنین بر پایی پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه به ترتیب در ماههای آذر و آبان سالجاری به سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران و شرکت نمایشگاههای بین المللی کرج خبر داد و اضافه کرد: لازم به ذکر است در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه کشورهای ترکیه ، سوریه، اردن و ارمنستان حضور خواهند داشت.

مدیر کل دفتر امور ترویج تجارت اظهار داشت : با هدف تسهیل صادرات محصولات هایتک و نظر به تاکیدات و رویکرد کشور برای اولین بار پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه هایتک شن جن چین با مجوز سازمان و توسط مرکز فن آوری ریاست جمهوری در آبانماه برگزار خواهد گردید لازم به ذکر است بر اساس برنامه ریزیهای بعمل آمده مقرر است صادرات محصولات هایتک در سال جاری به 1 میلیارد دلار برسد و حضور در نمایشگاه ها و رخدادهای مشابه فضا را برای بازاریابی و افزایش صادرات این محصولات مهیا خواهد گردید.

جلالی پور با اشاره به پتانسیل بالفعل کشور گفت: با هدف افزایش سهم سهم صادرات ایران و تحکیم حضور ایران در بازار محصولات حلال دنیا مجوز برپایی نمایشگاه بین المللی حلال استانبول برای شرکت توسعه صنعت نمایشگاه در ویدار صادر گردید تا شرایط برای معرفی توان جمهوری اسلامی ایران در این حوزه مهیا گردد.

وی در پایان یاد آور شد: مجوز برپایی نمایشگاه بین المللی کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی شهر بازی ها، پارکها و اوقات فراغت و نمایشگاه محصولات فرهنگی و هنری، نمایشگاه بین المللی ابزار آلات و تجهیزات صنعتی و نمایشگاه توانمندیهای تعاون مطرح و جهت برگزاری در سالجاری مورد موافقت قرار گرفت.

۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۰:۴۰
تعداد بازدید : ۲,۱۲۸