رونق صادرات با مصرف قیر اصلاح شده

رونق صادرات با مصرف قیر اصلاح شده
 عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی می گوید: در حاشیه نهمین نمایشگاه قیر و آسفالت که هفته گذشته برگزار شد شاهد معرفی یکی از قیرهای با ارزش تولیدی کشور به نام قیر پودر لاستیکی Rubber bitumen بودیم که با همت کارشناسان مرکز تحقیقات قیر و آسفالت و واحدهای R&D  و تولید پالایشگاه های قیرسازی، مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و به مرحله تولید صنعتی رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، وحید شیخی افزود: اکنون فرصت بزرگی برای بهبود مصرف داخلی قیر و افزایش ارزش افزوده حاصل از صادرات این محصول ایجاد شده است .

 

به گفته شیخی افزایش عمر مفید آسفالت، قیمت مناسب در قیاس با دیگر قیرهای اصلاح شده ، کاهش میزان تصادفات و کاهش آلاینده های زیست محیطی از دیگر مزیت های این نوع قیر محسوب می شود.
وی افزود: با تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان به منظور گسترش تولید و مصرف این محصول ارزشمند می توانیم شاهد رشد و شکوفایی شرکت های پیشتاز در عرصه تولید این محصولات با کیفیت باشیم، همچنین پایداری آسفالت کشور از نتایج مهم بهبود روند کیفی قیرهای تولیدی خواهد بود.
رئیس کمیسیون قیر اتحادیه اوپکس اظهار امیدواری کرد: با افزایش روز افزون کیفیت قیرهای مازاد مصرف داخلی، امکان شکل گیری جهش در صادرات و افزایش ارزآوری برای کشور فراهم شود.
وی تصریح کرد: قطعاً با حمایت و توجه ویژه وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی و نمایندگان پر تلاش مجلس شورای اسلامی که حضور چشم گیری در نمایشگاه قیر و آسفالت داشتند شاهد افزایش کیفیت قیر کشور خواهیم بود و در افزایش ارزآوری و صیانت از این سرمایه ملی با همت پالایشگاه های قیر ساز محصولات با ارزش برای مصرف داخلی وصادرات تولید خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه اوپکس یادآور شد: فعالیت های صورت گرفته در مرکز قیر و آسفالت ایران باعث شده است که شرکت های تولید کننده قیر بتوانند با ثبت در سامانه این مرکز، تجهیزات و توانمندی های خود را در بخش های مختلف جهت  بررسی عرضه کرده و همین مساله انگیزه لازم به منظور بروزرسانی تجهیزات و دانش فنی تولید کنندگان را ارتقا می دهد.
وی ادامه داد: نهمین نمایشگاه قیر ،آسفالت و ماشین الات از 2 لغایت 4 آبان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزارو طی آن شاهد حضور 50 شرکت تاثیرگذار تولید کننده قیرهای خالص و انواع  قیر اصلاح شده بودیم.
رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت ، گاز و پتروشیمی افزود: تیم های کارشناسی تشکیل شده در این مرکز، پالایشگاه های قیر ساز را از زوایای مختلف از جمله تجهیزات، ماشین آلات، تنوع محصولات، توان ذخیره سازی، نیروی انسانی و ... که در مجموع بیش از یکصد مولفه را شامل می شود مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در پایان در صورت برطرف سازی نواقص و اشکالات گواهینامه فنی واحد های تولیدی قیر را صادر می نمایند.
شیخی گفت: از دیگر فعالیت های مثبت این مرکز نظارت بر عملکرد شرکت های قیر ساز جهت تولید قیرهای اصلاح شده بمنظور افزایش طول عمر مفید آسفالت در کشور است.
 وی یادآور شد: شرکتهای مصرف کننده قیر و  همچنین بازرگان هایی که دغدغه تهیه قیر های استاندارد را دارند می توانند با مراجعه به آدرس http://asphalt.bhrc.ac.ir/tar.aspx اطلاعات شرکت هایی که گواهینامه فنی تولید قیر دارند را دریافت کنند.
شیخی از حضور شرکت های نفت جی، نفت پاسارگاد، آکام، عایق اصفهان، دژپا، توسعه ساختار محیط و نگین فخر آذربایجان که از اعضاء فعال کمیسیون قیر و شرکتهای تاثیر گذار در حوزه داخلی و صادراتی کشور هستند در این نمایشگاه به عنوان حضوری موثر و باانگیزه یاد گرد و گفت :این شرکت ها با حضور در این نمایشگاه محصولات مختلف خود را ارائه و گام جدی برای بهبود اقتصاد صنعت قیر برداشتند، از همه این شرکت ها سپاسگزارم و امیدوارم که با همکاری هر چه بیشتر اتحادیه و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی بتوانیم اینگونه نمایشگاه ها را در آینده با حضور شرکت های بزرگ بین المللی در کشور برگزار کرده و از دانش فنی و مشارکت های آنان در ارتقای کیفیت قیر و آسفالت کشور بهره مند شویم.

 

 

 

۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۸۸۰