تنظیم 14 میلیارد دلار قرارداد جدید برای توسعه میادین نفت و گاز دریایی ایران

تنظیم 14 میلیارد دلار قرارداد جدید برای توسعه میادین نفت و گاز دریایی ایران
رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار داشت: طی سال جاری بالغ بر 14 میلیارد دلار قرارداد در این شرکت به امضا می رسد.
به گزارش نفت نیوز، ایرج پورشریف با بیان این مطلب افزود: قرارداد توسعه چند میدان نفتی واقع در آبهای فلات قاره ایران در آستانه انعقاد قرار دارد و پس از نهایی شدن مذاکرات، قراردادها به تدریج منعقد خواهد شد.تنظیم 14 میلیارد دلار قرارداد جدید برای توسعه میادین نفت و گاز دریایی ایران
وی قرارداد توسعه میادین فرزاد A، فرزاد B و اسفندیار را از جمله این میادین عنوان و اذعان کرد: برای توسعه میدان اسفندیار، مذاکراتی با بانک پاسارگاد صورت گرفته اما هنوز نهایی نشده است؛ همچینن احتمال حضور شرکت هایی از آسیا در قرارداد توسعه میدان فرزاد B وجود دارد.
پورشریف از تدوین شکل جدیدی از قراردادها برای توسعه میدان فرزاد A خبر داد و گفت: این قرارداد بین نوع بیع متقابل و فاینانس است و احتمالا سهم اصلی تامین مالی آن را شرکت نیکو بر عهده می گیرد.

به گفته وی، تاکید بر حمایت از تولید ملی و ساخت داخل در سال جاری، موضوع حائز اهمیتی است اما توانایی ها و قابلیت های سازندگان داخلی نیز باید در این زمینه به نحوی باشد که بهره مندی از آنها توجیه اقتصادی داشته باشد.
پورشریف خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان استفاده از بیشتر از توان داخل فراهم باشد، با توجه به مشکلاتی نظیر نحوه انتقال ارز، تمایل برای استفاده از قابلیت های سازندگان داخلی وجود دارد.

۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۰:۴۲
تعداد بازدید : ۹۴۱