نهاوندیان تاکید کرد: نمی‌توان در انزوا برنامه‌ریزی اقتصادی کرد

نهاوندیان تاکید کرد:  نمی‌توان در انزوا برنامه‌ریزی اقتصادی کرد
رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران تاکید کرد که بحران اقتصاد جهانی در چند سال اخیر نشان داد نقشه اقتصادی جهان در حال تغییر کردن است و آسیا اهمیت خود را پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نشست مجمع عمومی و پانزدهمین نشست کمیته اجرایی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با تاکید بر این‌که تشکل‌گرایی در کشور ایران و آسیا ریشه‌دار است، گفت: همه چیز نشان‌دهنده این است که در دهه‌های بعدی وزن آسیا در اقتصاد جهانی بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

او ادامه داد: نتیجه دیگری که از بحران اقتصاد جهانی حاصل شد این بود که مشخص شد حرکت جهانی شدن به شکلی که پیش از این جلو می‌رفت دیگر نمی‌تواند به حرکت خود ادامه دهد و باید تصحیح شود.

نهاوندیان با بیان این‌که ارتباط بازارهای مالی بدون مدیریت باعث شد بحران از آمریکا به جهان سرایت کند، گفت: این نشان می‌دهد که باید منطقه‌گرایی تقویت شده و همکاری منطقه‌ای دستور کار همه کشورها باشد.

وی با اشاره به این‌که نمی‌شود فقط به اسم اتاق اکو دلخوش بود، گفت: باید تصمیم‌گیری‌های اکو در کشورهای عضو آن تاثیر را بگذارد چون تصمیم‌گیری‌ها در اکو در راستای منافع همه کشورهای عضو است.

رییس اتاق ایران تاکید کرد که امروز دیگر زمان این که کشورها داخل مرزهایشان برای توسعه برنامه‌ریزی کنند، گذشته است و ادامه داد: دیگر نمی‌شود در انزوا برنامه‌ریزی اقتصادی کرد.

او با بیان این که برنامه‌های توسعه صنعتی، تجاری و خدمات باید توسط بخش خصوصی شکل بگیرد گفت: این موضوع باید دستور کار جدید اتاق اکو باشد.

نهاوندیان همچنین به مصوبه تاسیس بازار مشترک اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: دستیابی به این بازار از طریق هسته‌های منطقه‌یی ممکن است و اکو از بهترین هسته‌ها برای تاسیس این بازار است.

۲۹ دی ۱۳۸۹ ۱۵:۱۷
ایسنا |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۹