بهره گیری از فناوری های روز جهان برای تکمیل زنجیره ارزش

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی باید با تحولات فناوری همراه شود تا با تولید محصولات نهایی روند تکمیل زنجیره ارزش را شتاب بخشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید برضرورت اهمیت تکمیل زنجیره ارزش درصنعت پتروشیمی گفت :محاسبه سود در علم اقتصاد معادلاتی دارد و امروزه کاهش هزینه ها تنهایی با به روزشدن تکنولوژی های تولید و بهره وری عوامل تولید محقق می شود به این معنا که کارخانجات باید فرایند به روز شدن را با هدف ایجاد ارزش افزوده و تولید محصولات نهایی طی کنند .
وی افزود: به روز کردن تجهیزات وتکنولوژی های روز جهان برای تولید محصولات پتروشیمی در بخش های بالادستی و پایین دستی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و طبیعی است که صنعت پتروشیمی کشورمان باید با دانش و فناوری روز جهان همراه شود .
شرفی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت متفکر مدیران صنعت پتروشیمی در جهت به روز کردن تجهیزات و تکنولوژی تولید اقدام کنند و سالانه بخشی از درامدها را صرف بهبود شرایط تولید کنند تامین و نگهداری با هزینه های سربار کمتری صورت می گیرد .
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: یکی از ملاحضات سود در بازار رقابتی کنونی این است که هزینه های سربار تولید کاهش یابد و هزینه های نگهداری با به روز شدن تکنولوژی های تولید کاهش یابد و به طور قطع این شرایط می طلبد تا مدیران صنایع به فکر آن باشند که با کشورهای صاحب تکنولوژی با تعامل و توافق برد _برد قراردادها را تنظیم کنند .
نماینده مردم آبادان در مجلس اضافه کرد: تولید باید با علم اقتصاد و شیوه های نوین آن مدیریت شود و کالایی مانند محصولات پتروشیمی که به بازار جهانی عرضه می شود باید با کمترین هزینه تولید شود تا قابلیت رقابت را داشته باشد .
شرفی عنوان کرد:اگر هزینه ها کاهش یابد بخشی از سود می تواند برای بالابردن استانداردهای تولید به کار گرفته شود و می توان بازار را بهتر جذب کرد و سود نیز افزایش یابد و فرآیندی حاصل شود که در آن داده ها و ستاده ها سود آوری و تولید مناسبتر را به همراه خواهد داشت .
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کیفیت مناسب و قیمت پائین دو عامل در جذب مشتری در دنیای رقابت کنونی است ،تصریح کرد: یکی از راههای جلب مشتری در بازار رقابتی کنونی نیز آن است که بتوان کالا را با قیمت مناسبت تر به دست مشتری رساند و در این میان هر راهکاری که موجب کاهش قیمت تمام شده محصول شده و به کیفیت آن آسیب نمی رساند باید از سوی مشتری پیگیری شود .
شرفی عنوان کرد: بازار جهانی کیکی است که صنایع ماهر کشورهای قدرتمند سهم خود را از آن اخذ کرده اند و با چانه زنی باید سهمی از این کیک به کشورهای درحال توسعه اختصاص یابد و راهکارهای جلب مشتری و جذب بخشی از بازار جهانی با برنامه ریزی شدنی است و امروز صنعت پتروشیمی ایران به عنوان صنعتی پیشرو باید  جایگاه خود را در عرصه های بین المللی تحکیم بخشد.
۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۶۲۰