اولین پروژه استقرار سیستم مدیریت ایمنی در صنعت پتروشیمی اجرا می‌شود

برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی پروژه استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) در راستای ارتقای سطح ایمنی فرآیند در پتروشیمی نوری آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری، پروژه استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند تحت مشاوره شرکت Risktec انگلستان که زیر مجموعه شرکت TUV Rheinland آلمان بوده در مدت 3 سال در پتروشیمی نوری اجرا خواهد شد .
بر اساس نتایج ارزیابی فنی بازرگانی انجام شده از بین 19 شرکت بین‌المللی حاضر در مناقصه، شرکت ICARO ایتالیا برای انجام مطالعات HAZOP/SIL و شرکت Risktec انگلستان برای اجرای پروژه PSM در پتروشیمی نوری انتخاب شده اند.
در این پروژه بسیار مهم ، که به طور رسمی و با حضور نمایندگان شرکت Risktec آغاز شد، بیش از 55 نفر از مدیران و کارشناسان پتروشیمی نوری از واحدهای HSE، خدمات فنی، بهره برداری، منابع انسانی، تعمیرات، پژوهش و فناوری، امور حقوقی و پیمان­ ها، روابط عمومی و امور بازرگانی بصورت مستمر و موثر حضور خواهند داشت .
هدف از استقرار این سیستم در پتروشیمی نوری، شناسائی، ارزیابی و کنترل مداوم خطرات و ریسک‌های مرتبط با فرآیند تولید و تلاش در جهت جلوگیری از وقوع رویدادهای مرتبط با فرآیند است.
این درحالی است که در راستای استقرار پروژه PSM ، تکمیل و به روز آوری مطالعات ایمنی فرآیند، پروژه‌های HAZOP، SIL Classification و SIL Verification توسط شرکت ایتالیایی ICARO در مجتمع پتروشیمی نوری اجرا شده است و پروژه­های Quantitative Risk Assessment و Emergency Response Planning نیز توسط شرکت Risktec در حال انجام است.
استاندارد سیستم مدیریت ایمنی فرآیند نخستین بار در سال 1991 و توسط سازمان OSHA آمریکا معرفی و پس از آن مدل­ های مختلفی جهت استقرار این سیستم پیشنهاد گردید ، که در حال حاضر بهترین و کامل­ ترین راهنمای استقرار PSM، مدل 20 عنصری CCPS می­باشد که دارای 4 رکن اصلی، تعهد به ایمنی فرآیند، درک خطرات و ریسک، مدیریت ریسک و یادگیری از تجربیات است.
۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۴۸