شاهدایی،همچنان حامی صنعت پتروشیمی هستم

شاهدایی،همچنان حامی صنعت پتروشیمی هستم
قائم مقام وزیر نفت گفت: یکی از اهداف من ارتقای صنعت پتروشیمی خواهد بود و در وزار ت نفت از این صنعت حمایت خواهم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس مرضیه شاهدایی قائم مقام وزیر نفت در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در دوران حضور خود در شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظایف خود را مطابق با ارزش های تعریف شده در صنعت پتروشیمی یعنی حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و تعهد به توسعه پایدار انجام دادم و حمایت مسئولانه حفاظت از محیط زیست، حمایت از رشد و ارتقای توانمندی شرکت و سازندگان، حمایت از برنامه‌های مسیولیت اجتماعی، پایبندی به صداقت و اخلاق حرفه‌ای و شفاف سازی و رعایت حقوق ذینفعان را محورهای اصلی فعالیت خود می دانم.
قائم مقام وزیر نفت با بیان انکه NPC همیشه صنعت پیشرو بوده است افزود: نخستین همایش مسئولیت های اجتماعی و اولین همایش و جایزه مدیریت دانش و  جایزه تعالی در این دوره درشرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز به کار کردند.
وی افزود: راه اندازی مدیریت سرمایه‌گذاری برای تامین مالی و جذب سرمایه گذاران خارجی در فرصت پسابرجام و نظارت و کمک برای تسریع اجرای پروژه‌های در دست اقدام و رفع موانع تولید منجر به اثبات صنعت پتروشیمی در بین شرکت‌های معتبر خارجی و جهانیان بود ، همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی به لحاظ قانونی امکان سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و نیمه محروم یا کمتر توسعه دیده و های‌ تک را دارد که پروژه ۵۰۰ هزار تنیMTP با لایسنس مشترک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت ایرلیکویید اولین طرح سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعد از خصوصی سازی بوده است.
وی ادامه داد:  از میان ۲۶ انتصاب من در دوران فعالیتم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۷ نفر خانم بودند که بر اساس تاکید رییس جمهور مبنی بر انتصاب بر اساس شایستگی بدون تبعیض جنسیتی انتخاب شدند. کارهای من نهادین و زیرساختی بودند که آثار آن را در بلند مدت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی نمود پیدا می‌کند.
وی در مورد خصوصی سازی  گفت: صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شد و هر بخش به دنبال منافع خود بود که برای ایجاد توازن درصنعت و برقراری ارتباط بین شرکت ها نیازمند یک شرکت رگولاتوری مانند شرکت ملی صنایع پتروشیمی است همچنین تولید کنندگان می توانند مانند سازمان تولید کنندگان نفت (اوپک) که قیمت نفت را مشخص می کند درمورد قیمت محصولات مختلف پتروشیمی نقش سیاستگذار داشته باشند.
وی ضمن آرزوی سربلندی برای نوروز زاده گفت: با توجه به تجربیات ایشان در مجلس شورای اسلامی و شرکت‌های ایدرو و شستا انتظار می‌رود راهکارهای جدید بهتری برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی اتخاذ کنند
۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۲۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۷۴