تلاش شل برای یافتن کاربردهای جدید برای فرآورده‌های نفتی

شرکت شل تلاش می‌کند در برنامه ریزی خود برای آینده بخش پالایش خود، کاربردهایی غیر از بخش حمل و نقل برای فرآورده‌های نفتی بیابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از وزارت نفت، رویترز نوشت: در شرایطی که جهان خود را برای انقلاب خودروهای برقی آماده  می‌کند، شرکت شل برای حفظ بخش پالایش خود در دهه‌های آینده، روی رشد تقاضا برای آسفالت و محصولات پلاستیکی حساب باز می‌کند.

شل در سال‌های اخیر با فروش برخی از پالایشگاه‌های خود و ارتقای برخی دیگر برای انطباق آنها با نوسان‌های قیمت نفت، کسب و کار خود را در بخش پایین‌دستی نفت متحول کرده و سودآوری خود را بهبود داده است.

لوری رایلکرک، رئیس بخش تولید شرکت شل که مسئول پالایش نفت است، گفت: پالایش برای چندین دهه آینده، بخشی از مجموعه فعالیت‌های ما باقی می‌ماند.

شرکت شل پیش بینی می‌کند به دلیل گرایش بیشتر به خودروهای برقی و افزایش بهره‌وری سوخت در خودروهای بنزینی، رشد تقاضای بنزین در سال ۲۰۳۰ میلادی متوقف می‌شود.

با این همه، این شرکت اعلام کرد: ادامه رشد اقتصاد جهان، به ویژه در آسیا، به این معناست که مصرف دیگر فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی احتمالاً افزایش می‌یابد.

برای نمونه، رایلکرک اعلام کرد: برای آسفالت که در ساخت راه‌ها استفاده می‌شود و پلیمر که در تولید محصولات پلاستیکی کاربرد دارد، هیچ جایگزین مقرون به صرفه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: اگرچه پایان رشد تقاضای فرآورده‌های نفتی ما روزی فرا خواهد رسید، ولی این اتفاق تا چندین دهه آینده رخ نمی‌دهد؛ همچنان فرآورده‌های بسیاری وجود دارند که ما تولید می‌کنیم و فعلاً هیچ جایگزینی ندارند.

شرکت شل قصد دارد گستردگی فعالیت‌های پتروشیمی خود را تا میانه دهه آینده میلادی، دو برابر کند. این شرکت همچنین قصد دارد ۲۰ درصد از درآمد جایگاه عرضه سوخت خود در سراسر جهان را از راه شارژ خودروهای برقی به دست بیاورد.

۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۹
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۳۳۰