نرخ فاینانس ها برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور متعارف است

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت : پائین ترین نرخ فاینانس درکشور 4 و بالاترین نرخ آن 8 درصد است و میانگین فاینانس ها برای کشور متعارف است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس رضا پدیدار درگفتگو با خبرنگار نیپنا در پاسخ به این پرسش که گفته می شود فاینانس های خارجی برای سرمایه گذاری در کشور گران تمام می شود، اظهار کرد: فاینانس ها براساس جذابیت پروژه و بازدهی آن ارایه می شود و هر چه جذابیت و نرخ بازدهی سرمایه بالاتر باشد نرخ آن پایئن تر است و برعکس هرچه جذابیت کمترو بازدهی کمتر باشد هزینه فاینانس بیشتر می شود .
رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با تاکید براینکه فاینانس ها به طور معمول با میانگین نرخ های جهانی رقابت می کند، تصریح کرد: پایین ترین نرخ فاینانس برای پروژ ها در کشور 4 و بالاترین نرخ آن 8 درصد است.
پدیدار با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی صنعت پتروشیمی ،خاطرنشان کرد: مشکلاتی مانند گردش پولی و مالی و نیاز به تامین مالی موجب شده تا اتمام برخی از پروژه ها معطل بماند اما با تلاش های صورت گرفته 12کشور مهم از جمله آلمان ،ایتالیا و انگلیس علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در ایران نشان داده اند .
۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۳۴۴