تشکیل کمیته «قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها» در مجلس

تشکیل کمیته «قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها» در مجلس
رئیس «کمیسیون انرژی» مجلس گفت: مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از برخی از اعضای کمیسیو‌ن‌های «انرژی» و «صنایع و معادن»، نماینده بخش خصوصی، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نفت تشکیل شود تا نظرخواهی از این دستگاه‌ها اخذ شده و در پی آن مشکلات در زمینه قیمت خوراک پتروشیمی ها برطرف شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری میزاناز تشکیل کمیته «قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها» خبر داد.

وی با اشاره به اختلاف نظرات و نگرانی‌های بخش خصوصی و وزارت نفت در این زمینه، اضافه کرد: درحال حاضر نگرانی‌هایی بین بخش خصوصی و وزارت نفت درباره قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها وجود دارد؛ با این حال در بودجه سال گذشته دیدیم که مصوباتی در این زمینه در کمیسیون تلفیق وجود داشت که نهایتاً با مخالفت نماینده وزارت نفت در صحن علنی مواجه شد و سرانجام این مصوبات رأی لازم را نیاورد و از دستور کار خارج شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت نفت در موضوع قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها معتقد است که ضرر و زیان‌هایی متوجه این وزارتخانه خواهد شد و البته بخش خصوصی هم استقلال‌های خود را در این زمینه دارد.

حسنوند اضافه کرد: همچنین در این زمینه جلساتی با دکتر لاریجانی برگزار شد و طبق آخرین جلسات مقرر شد تا کمیته مشترکی متشکل از برخی از اعضای کمیسیو‌ن‌های انرژی و صنایع و معادن مجلس، نماینده بخش خصوصی، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نفت تشکیل شود تا از این طریق نظرخواهی از این دستگاه‌ها اخذ شده و در پی آن مشکلات در زمینه قیمت خوراک پتروشیمی ها برطرف شود.
۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۴۵۷