بیشترین سرمایه گذاری ایرانی ها درسال 91 در کدام حوزه بوده است؟

بیشترین سرمایه گذاری ایرانی ها درسال 91 در کدام حوزه بوده است؟
سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت، حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی را بیشترین سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده در سه ماهه ابتدایی امسال در ایران دانست .
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیدعلیرضا شجاعی گفت: از مجموع 1650 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده در حوزه صنعتی در این مدت بیش از یک چهارم سرمایه گذاری ها در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی بوده است.

وی ادامه داد: کشور ما ظرفیت های خوبی در صنایع غذایی و آشامیدنی دارد و محصولات غذایی و آشامیدنی ها با جذب بیش از 451 میلیارد تومان سرمایه در ردیف نخست و جذاب ترین حوزه در بهار امسال برای سرمایه گذاری بوده و محصولات کانی غیر فلزی همچون شیشه، سیمان، بتن، آجر، کاشی و سرامیک با 213 میلیارد تومان در رتبه دوم، محصولات شیمیایی با 212 ، ساخت فلزات اساسی با 142 و محصولات از لاستیک و پلاستیک با 138 میلیارد تومان در ردیف های بعدی جذب سرمایه قرار داشته است.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، اتمام طرح های نیمه تمام را از محورهای اصلی فعالیت آن وزارتخانه در سال تولید ملی برشمرد و تاکید کرد: رونق تولید نیازمند بهبود محیط کسب و کار و نیز تامین منابع مالی مناسب است که امیدواریم متولیان اقتصاد کلان بیش از گذشته به آن توجه کنند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیات دولت تاکید کردند نقدینگی افزایش یافته را به سمت مراکز تولید هدایت کنند.

شجاعی گفت : هر چه سرمایه ها به سمت صنعت و معدن جهت داده شود شاهد سرعت بیشتر در تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی و به ثمر رسیدن طرح ها خواهیم بود.

وی افزود: در بهار امسال بر اساس آمار در 5 حوزه اول جذب سرمایه گذاری صنعتی در مجموع نزدیک به 1160 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید که 70 درصد کل سرمایه پروانه های بهره برداری صادره در این مدت است.

شجاعی گفت : محصولات فلزی فابریکی با 137 میلیارد تومان و منسوجات با 133 میلیارد تومان رتبه های بعدی جذب سرمایه را در صنعت به خود اختصاص دادند.
۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۰:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۰۹۸