مجلس از جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی حمایت می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس با تقویت بخش نظارتی خود می‌تواند مشکلات جذب سرمایه را در صنعت پتروشیمی برطرف کند، گفت: مجلس برای کمک به جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی آمادگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، حسین امیری خامکانی، با اشاره به این‌که باید بیش از پیش مسیر جذب سرمایه‌های خارجی در صنعت پتروشیمی را با هدف افزایش ظرفیت تولید این صنعت پیشرو، هموار کنیم، گفت: بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی، به‌ویژه صنایع تکمیلی، می‌تواند در توسعه اشتغال کشور تحرک ایجاد کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دولت باید تسهیلات ویژه‌ای در همه بخش‌ها قائل شود و یکی از بخش‌هایی که باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد، صنعت پتروشیمی است، افزود: پتروشیمی در سال‌های گذشته توسعه یافته و این موضوع به معنای دارا بودن نیروهای کارآمد و متخصص است که مزیتی ارزشمند برای این صنعت به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) زمینه برای جذب سرمایه خارجی فراهم است، از این رو نباید این فرصت را از دست داد، جذب سرمایه‌های جدید نیازمند همگرایی است و باید بر این نکته تاکید کرد که در صورت همکاری میان همه متولیان امر می‌توان شاهد افزایش جذب سرمایه‌ در صنعت پتروشیمی کشور بود.

امیری خامکانی با بیان این‌که صنعت پتروشیمی ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد، عنوان کرد: در مسیر تکمیل زنجیره ارزش، صنایع پایین دست پتروشیمی می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد و در واحدهای کوچکتر سبب رونق اشتغال و تولید شود.

۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۵۱
شانا |
تعداد بازدید : ۴۶۷