اولین محصول ABC و رابر پتروشیمی جم به بازار عرضه می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه سال آینده ساخت طرح تبدیل پروپان به پلی پروپیلن جم آغاز می‌شود، اعلام کرد: تا خرداد ماه سال آینده عرضه محصول ABC-RUBBER پتروشیمی جم در بازار آغاز خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت پتروشیمی جم، سیدحسن میرافضلی در مراسم معارفه معاون جدید مالی، توسعه منابع انسانی و پشتیبانی پتروشیمی جم، با بیان اینکه افزایش تولید و راه اندازی طرح های جدید افزایش ظرفیت تولید در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هم اکنون اجرای طرح ABC-RUBBER پتروشیمی جم از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.
مدیرعامل پتروشیمی جم با اعلام اینکه بر اساس برنامه زمان بندی فاز اول این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا خرداد ماه سال آینده عرضه محصول ABC-RUBBER پتروشیمی جم در بازار آغاز شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح تبدیل پروپان به پلی پروپیلن توسط پتروشیمی جم هم توضیح داد: مقدمات و مطالعات پروژه PDH-PP با سرعت در حال انجام بوده و مجوزهای لازم برای اجرای آن کسب شده است.
وی با یادآوری اینکه در حال حاضر زمین ساخت این طرح جدید پتروشیمی تامین شده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال تمامی کارهای پیش راه اندازی پروژه انجام شود تا سال آینده اجرای پروژه آغاز شود.
به گزارش نیپنا، پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح به طور متوسط سالانه حدود200 هزار تن ABS و 60 هزار تن رابر به ظرفیت تولید محصولات پلیمری صنعت پتروشیمی ایران افزوده شود.
در شرایط فعلی چین بزرگترین مصرف کننده ABS بوده و بعد از آن آمریکا و اروپای غربی قرار دارند. البته شواهد نشان می دهد که هند هم به عنوان یک اقتصاد نوظهور در آینده نزدیک یکی از مصرف کنندگان عمده ABS و سایر پلاستیک‌ها خواهد بود. در داخل کشور هم با گسترش صنایع پایین دستی پتروشیمی مصرف ABS از میزان کنونی بیشتر خواهد شد.
۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۱۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۶۰۶